Rabu, Ogos 15, 2012

Biskut raya di hari raya

Salam ramadhan .....

3 hari lagi nak berakhir...aduss sedih la pulak....alhamdulillah dah 26 ari kiter berpuasa
kalu yang dapat pose penuh tu alhamdulillah la yek..tak payah berganti dah....kalu cik dah yang jenis tak teratur ni sabar jela...kena ganti awal2 la...(yela tu padahal hujung syaaban gak bergantinyer)

bercerita pasal biskut raya...beli ker buat sendiri....yang ada kemahiran membuat biskut tu okla...mesti penuh meja..berjenis2 la katakan..cik dah ni keras tangan...oven hasil cabutan bertuah hi tea en sani masih berbungkus elok lam kotak tak terusik pun lagi....itu yang tak terbuat biskut raya.(.ceh alasang)
jadi kiter beli jela senang...semua tunjuk2 jer...kalu yang buat pun mungkin popia ngan conflakes jela kut..yang senang2 ajer.......

kalau tanya orang ...mesti jawab tak payah biskut banyak2 bukan makan sangat pun..beli kerepek kacang sudahla.......tapi cik dah sebaliknyer..mesti ada jugak biskut raya sebabnyer kalu bertandang raya umah orang cik dah suka makan biskut raya..jadi sebagai balasannya umah cik dah pun mesti ada biskut raya jugak.....adilla kan.....ke guane?

yang penting raya mesti ada ketupat tapai...2 jenis ni suh mak mertua yang buat...........dia mmg pro la bab2 bungkus membungkus ni...menantu dia jer tak reti2 nak belajar.......sek sok dah takde orang tua..sape la yang nak buat ketupat untuk cik dah.............



8 kabo mende gok:

Anje a.k.a Mama_Balqis berkata... BALAS

kita tak wat biskut raya pun lagi, ingat nak wat amlam raya, tu pun wat conflakes je...hu hu semua last minit punyer citer

♥cikmOt♥ berkata... BALAS

seme biskut raya adalah versi tunjuk tunjuk...

cheqna berkata... BALAS

kalu dulu gok wehi ngat almond london..
mmg kuih tunjuk2 je ni
hahaha

cik dah faridah berkata... BALAS

@Anje a.k.a Mama_Balqis
kena kerja keras la kalu wat last minit

cik dah faridah berkata... BALAS

@♥cikmOt♥
bagus2 cik mot...kiter pun sama gok

cik dah faridah berkata... BALAS

@cheqna
kutip kacang dlam sekut erk...

rieda_ffya berkata... BALAS

same ar cikdah..nok wat gane..ngan anak kecik,kite kamil tepung,diorg likup tepung..alasan tu ..relevan dok?

teratai berkata... BALAS

Thn ni byk buat dr beli sbb angah masih bcuti..dia yg buat bsama2 adik2nya:-)