Rabu, Jun 01, 2011

Kalau Dah Gian


Alhamdulillah baru puas hati
semalam balik keje cik dah mengukus lagi kek oren
tak puas hati punyer pasal kek oren kukus cik dah tak menjadi ari ahad lepas kan
nak tahu citer baca la semula yek Kek Oren Kukus /50~50 aje
kali ni cik buat tak pakai loyang dah
pakai acuan kuih pulak
bahan2 yang sama cik dah guna
tapi nampak perbezaan sungguh dari segi kuantiti
pakai acuan lagi banyak dari guna loyang

sebahagian kek oren kukus
aritu ada yang komen kek oren cik dah kaler hijau
sebenanrnya kek tu kaler krim jer
mungkin cahaya lampu buatkan bertukar kaler

cik dah bukan nak makan sangat pun sebenarnya
just sekadar menguji kebolehan membuat kuih ajer
seb baik anak2 cik dah jenis suka makan
hahahah dorang tolong perabiskan

 erm nak tanya la kat korang yang tahu
nape erk bila guna acuan mesti orang cakap kuih apam?
sebab mengukus ker?
mak mertua cik dah pun sama



18 kabo mende gok:

Siti berkata... BALAS

ye la kot idah. selalunya kalo kukus2 ni apam. tp tgk tekstur jugak. slalunya kalu apam dia dok padat. ade lubang2. tp kalu sedap, dok kire doh apam ke kek ke. kan???ngap je. tp sungguhlah. nampak sedap je 'apam' tu...hahaha...

intan morsalin berkata... BALAS

rajin sgguh cik dah wat kuih yer..sya ingat kan cik dah wat kuih seri ayu td...papepon mmg nampak gebu jek

sue a.k.a umi akif berkata... BALAS

rajin rajin cikdah ni....yg penting ade yg tlg perabiskan.....tu yg syok....

wahida berkata... BALAS

ye la kot cik dah, hari tu saya buat kek kukus pisang, pas tu publish kat blog, semua komen ckp tu apam pisang...huhu...mungkin sbb kukus kot..

tak kisah la kan cik dah, janji kita dah buat dan sedap!!

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

siti
ooo kukus tu apam la erk...jadinyer apam oren la..hahhahah

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

intan morsalin
hahhah..skg acuan tu agar2 pun guna jgk..nak bg cantik...

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

sue aka umi akif

rajin erk?saje nak praktis...

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

wahida
yela..janji sedap n ada yg sudi jamah kan..kan...

NM02 berkata... BALAS

tak pernah try wat kuih lain selain kuih raya... tak brapa nak rajin la cik dah.. hehehe

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

NM02
hahahha...tp kire rajin ar tu leh wat kuih raya

heartdeyana punyer story berkata... BALAS

oit cik dah buat kuih senyap2... apa kata hantar kat sini sket:)

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

deyana
hahaha..wat kuih xleh kecoh2..nnt x menjadi..kui..kui

~aSHa~ berkata... BALAS

a;ah nampak mcm kuih apam..sbb bentuk.....

ala kalo kita nak buat ikut acuan sendiri dan citarasa mata kita sendiri pun tak pe kan...

eh ada jugak tau k.sha tgk org pakai acuan yg gini buat kek pisang....

ikut kreativiti masing2 la kan cik dah kan

dyea irdina berkata... BALAS

tgk kek che dah ni tinggin nak baking rasanya..tp cik soami dok bui..klu nok mkn dia beli je...bosan la duk pantang ni dok tau nok buat apa padan baring je...

QA's ~ mamapapa berkata... BALAS

nmpk sedap :) xmboh share resipi ke...anyway..sy follow cikdah..jomla sudikn dri follow sy..:)tq

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

ASHA
betul skg org x ikut dah..bantai blka..asal kuih comey sudah la..

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

dyea irdina
gian jgk ker?sabo2 pantang lu molek2..pasni nok wak gape bulih lake

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

qa's mamapapa
ermm hehhe resepi ada doh tu..belek2 la..

tq follow kiter..