Isnin, Mei 30, 2011

Kek Oren Kukus /50~50 aje

Gagal sekali tak bermakna akan gagal lagi kan
selagi ada usaha pasti ada kejayaan

cehh nak sedapkan hati sendiri la tu
hehehe kes wat kek oren kukus kureng menjadi la ni
50~50 ajer
kesilapan teknikal
dah terbiasa pakai acuan kecik 
15 minit /20 minit jer mengukus
kali ni nak try pakai loyang pulak 
loyang segiempat size 7' x 7'
lupa pulak kalu untuk loyang kena amik masa sket
hahaha sekali tengok kat tengah tak masak
frust sekejap

mari kiter lihat ape yang jadi dengan kek oren kukus cik dah

setelah dipotong
cemana korang tengok ok tak?
tanya pihak juri (en sani) dia cakap dah ok
sedang2 molek katanya
bangga sekejap disitu..kih...kih

cer tengok yang ni pulak
kat tengah tu pelik kan
kat bawah tu la yang tak masak
aduss sangat frust
salah diri sendiri jugak
seb baik kat tengah jer yang kureng menjadi

dengan hati yang sebal cik dah potong2 n asingkan yang tak menjadi
dapatlah satu bekas ni yang comey

bila tengok yang tak menjadi sedih pulak
kira2 timbang2 boleh dapat lam 3 acuan kuih lompang ni
takpe takpe buat yang pertama tak menjadi 
kuatkan semangat boleh buat lagi lepas ni
sebab bahan2 nak membuatnyer senang sangat



kek oren kukus/bakar lam oven
1 biji oren
1 cawan minyak masak
1 1/2 cawan gula halus
4 biji telur
2 cawan tepung gandum
1 sudu baking powder


mudah n senang jekan

6 kabo mende gok:

YAYA AZURA berkata... BALAS

kdg2 tu ada baiknya gagal nie..lepas nie boleh cuba lagi .. tapi kek oren kaler hijau ek?

Naimatul Hafizah Nor Rodin berkata... BALAS

saya buat kek pun dah beberapa kali percubaan baru jadi...jgn putus asa.

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

yaya azura
betul2..lg excited nak bt semula

nmpk ijau ker?mgkin pantulan cahaya lampu dgn priirng tu kut

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

naimatul hafizah

tq..ye betul kena wat byk kali la gayanyer

MamaRaisya a.k.a Lisa berkata... BALAS

xperla k.idah..xjd xtau kn...bila dh jd kita tau la mana silapnya...hhhehe..lum penah cuba ag try buat kek oren ni...ramai gak kt blog2 lain duk post sal kek oren..hemm..mau cuba tp alat nk kikis kulit oren xde la...huhuhu..kena cari alat dlu la bru leh try..

rose --{@ ibuRafiq @}-- berkata... BALAS

dok ape..mula2 belajor mmg camtu
pahnih terer arrrhh

idah ganu kat ne eh?