Khamis, Julai 18, 2013

Takkan ku lupa sampai bila2 pun~ 9 Ramadhan


alhamdulillah dah masuk hari ke 9 kita berpuasa...entry kedua dibulan ramadhan rasenya ni...
tak terdaya rasenya nak wat entry bulan puasa ni..terasa otak beku sungguh..malas pun iye jugak
tapi...tapi....cik dah tetap jenguk umah korang...amboi macam2 citer korang yek
siap buh gambar juadah berbuka lagi...aduii dugaan betul..

dah ada yang ponteng puasa?cik dah setakat ni masih penuh lagi
esok lusa tak tahu lagi la..kena makan sorok2 la lepas ni...heheheh...

ari ni dah 9 ramadhan..maknanya dah 8 tahun pun berlalu
kejap jer rasenya...tiap kali masuk ramadhan mesti hati sayu terkenangkan arwah ma..
macam baru jer kehilangan..
hati ini terasa rindu sangat2......
alahai emo la plk...tapi semua orang kut sama perasaan cam cik dah bila kehilangan orang tersayang nak nak pulak dihari raya nanti tak jumpa..
bersabarla duhai hati...




bercerita pasal ramadhan..korang pegi terawih tak?
hahah..cik dah kadang pegi kadang tak..8 hari puasa rasenya sama banyak kut pegi dengan tak pegi
dugaan betul...banyak benor alasan tak pegi terawih...kui...kui
solat terawih ni bulan ramadhan jer ada..bulan2 lain mana ada...jadi sama2 la kite merajinkan diri mengerjakannya...tak semestinya kena pegi surau masjid..wat kat rumah pun boleh..
kalu ada anak kecik tu nak wat cemanakan memang payah ar sket nak g masjid @ surau
cik dah ni tawakal kepada Allah swt jer masa bawak anak2 g surau
anak teruna ngan anak dara tu ya ampun memang kaki bising..pantang bertemu pasti nak bergurau bergelak ketawa...sabar jela...jadi cik dah bg telekung kat anak dara tu
suh ikut orang semayang..biarla tak tahu pape pun..ikut jangan bantah
alhamdulillah anak dara memang buat dari solat isyak sampaila solat witir..jadi tak bising ar time jemaah solat...
si anak teruna cik dah biarkan jer kat saf belakang...dia takde pasangan pandai pulak diamnyer........


begitula citer kami di bulan puasa
tu tak masuk citer puasa yang yuk anak dara anak teruna lagi
nantikan episod akan datang....
hahha mcm drama bersiri pulak...


4 kabo mende gok:

teratai berkata... BALAS

Buat solat terawih kat rumah je :)

Riedaffya ibrahim berkata... BALAS

sy pon terawih kat rumah je..kalo nak ke surau kene angkut dua2 anak..blh kecoh le satu surau...baik sy solat kt rumah dri dia mengganggu ketenteraman org bersolat..

cik dah faridah berkata... BALAS

@teratai
xpe wat kat umah pun...

cik dah faridah berkata... BALAS

@Riedaffya ibrahim
ada anak camtula kan...kena bertabah..hehhe..wat dimana2 pun boleh..