Rabu, Julai 10, 2013

Bagaimana melatih anak berpuasa?

salam ramadhan hari pertama berpuasa..alhamdulillah......
amacam tegari dah ni..ada yang sudah lemau?hehhe..normal la tu......

hari ni merupakan hari pertama berpuasa anak2 cik dah.......abg long 6 tahun & adik 5 tahun
sehari sebelum berpuasa katanya cikgu kat sekolah ada tanya sape nak berpuasa..beria semua angkat tangan tau.......cik dah pun konfidenla nak ajar anak2 berpuasa.....
alhamdulillah 2 bradik ni mudah jer bangun pagi bila kita kejutkan...
makan pun takla culas sangat...macam biasa ajer...
dah sampai sekolah pagi tadi siap pesan macam2 la..jangan makan jangan minum..kalu makan ngan minum maknanya tak puasa la...
 dah tegari cik dah ni teringat la kat dorang..ntah pose ntah tidak
hahahha...skali tak pose daa.......cikgu bagi makan laksa sebelum balik........lupa nak pesan kat cikgu
cik dah nak latih dorang puasa
budak2 kan tak pandai nak menipu..kalu lapar dia akan cakap lapar...

ai apelagi sedap ar dorg duduk ngan tok tu balik sekolah..makan ajela....

nampak gaya tak boleh ajar anak pose ni...kena mama ada skali pantau dorang....kiter test ari jumaat & sabtu ni pulak....
dapat setengah hari tak pe dah.......hehehhe...


cemana korang latih anak berpuasa ?

4 kabo mende gok:

Zee Suhaini berkata... BALAS

xpe cik dah..pelan2 ajar..memula ni memang liat la skit..;p

Eliss Mie berkata... BALAS

nuha semalam puasa setengah hari sebab eliss ckp kalau lapar ummi buatkan megi. terus nak megi. tapi ok gak la sampai 12.30 . hehehe

gadisworld berkata... BALAS

wah..bagus kan..budak2 ni kenkadang dia tak faham maksud puasa tu..tapi mmg dia suka bila boleh puasa..

Riedaffya ibrahim berkata... BALAS

hihi..part ngajar best kan....mmg lucu