Rabu, Julai 03, 2013

Sebenarnya Dia Ayah Saya

hari terakhir ayah di hospital....syok ayah tido...pagi tu sejuk jer..
cik dah amik gambar curi...lega sangat2 ayah boleh kuar hospital...2 malam cik dah teman ayah..
merasa la duduk hospital wad lelaki....ya ampun sabar jela..macam2 ragam pesakit...




alamak seksi plk adik katil sebelah...penceria dia wad 8c HTAA...adik tu lelah tp macam orang tak sakit jer....


bila cik dah teringat kat ayah mesti cik dah rasa sayu hati ...balik aritu sorang2 jer naik bas..anak2 cik dah tinggal dengan suami...masa nak balik umah semula ntah orang sebelah perasan ke tidak cik dah menangis...memang sedih giler2 ar...

sensitif la kalu bab2 kesihatan ayah ni...cik dah pun ada ayah jer lagi...arwah ma pun dah lama meninggal..syukur sangat ada umi yang sanggup susah payah jaga ayah...ayah pun memang tak berenggang dengan umi...asal tak nampak dimata mesti tanya...

merasa la jadi seperti orang jalanan semasa jaga ayah...tido pun tepi koridor jer...tak kesah semua tu..janji dapat jaga ayah...biar dia tahu anak dia yang bongsu ni sayang giler2 kat dia
berterima kasih sangat2 kat suami sebab memahami...mula2 tu kan takut gak nak tanya suami boleh balik sendiri tak..sebab faham doh..kete kitaorang tengah repair..jadi memang tak dapat balik ..
yela takut gak kan..tak izin...alhamdulillah Allah swt permudahkan jalan
cik dah ziarah ayah...suami jaga anak2...

masa kat hospital ada sorang kakak ni jaga ayah lumpuh..dia tanya cik dah suami izin ke balik..cik dah rupanya dia diceraikan suami sebab nak jaga ayah dia...rumitnya keadaan camtu...

si anak perempuan bila dah kawen gitula jadinya..duduk antara 2..tanggungjawab kepada suami dan juga tanggungjawab kepada ibubapanya..


cik dah pegang 1 jer...suami boleh di cari..tapi ibubapa tidak
sekali mereka dah pergi menyesal tak sudah nanti...

7 kabo mende gok:

Zee Suhaini berkata... BALAS

salam cik dah...

ayah cik dah dah sihat ke??moga cepat sembuh..

cik dah faridah berkata... BALAS

@Zee Suhaini
wassalam..alhamdulillah beransur sihat

Siti berkata... BALAS

Sabo je lah tajuk n3 dia. Hahaha..
Semoga ayoh idah cepat sembuhnya. Bila ada yg tersayang sakit mmg nok duduk dok senang. Gundah gelana je kan..lebih2 lg ayah mak kite yg mmg takde gantinya.

cik dah faridah berkata... BALAS

@Siti
ayah punyer pasal kak...tajuk pun gempak jgk la..mcm citer tv3 jer..hehhehe

hainom OKje berkata... BALAS

Moga ayah cik dah cepat sembuh yeh!
lagi senang suami tak ikut balik,sebab kita nk jaga ayah kitakan...biar dia jaga anak! Hehe

cik dah faridah berkata... BALAS

@hainom OKje
like sgt2...ye ar kalu dorg ikut nak kena cara ke anak suami lg..dok terkajar la jawabnyer

mama leen berkata... BALAS

sedihnya cik dah.. sama la kita, tinggal ayah je.. kalau saya jd cik dah pun saya sanggup jaga ayah.. suami boleh cari kan..