Khamis, Jun 20, 2013

Majalah Al ustaz ~Panduan Ibadat Pesakit


macam chipmore kan...kan...
smggu baru berapdate.......hehhe tengah rajin la tu........

88888888888

aritu cikdah beli majalah Al-Ustaz isu no 13..berkenan dengan tajuk kupasan nya
panduan ibadat pesakit
rasenya dah lama tak terjebak dalam membeli majalah ni..tapi kali ni tersangkut pulak...
dulu2 selalu beli majalah mingguan wanita..zaman 2 muda remaja dulu
penuh rak dengan majalah MW aje...tapi sejak kawen stop terus aktiviti membaca...bijak ...bijak...
satu yang besh kalu beli majalah  ni....walaupun majalah tu dah lama tapi tak basi..besh jer baca




inila majalah al-ustaz yang cik dah maksudkan....
bila citer pasal panduan ibadat pesakit bukan sahaja untuk orang sakit..orang yang sehat walafiat ni pun kena ambik tahu jugak..kita tak selamanya sihat..kalu bukan arini mungkin esok lusa sakit jugak
kita kena mempersiapkan diri sebelum jatuh sakit...kalu kita tak sakit mungkin ahli keluarga kita yang sakit jadi kena sama2 tahu la.......
yang penting persiapkan dari segi kewangan dan juga ilmu pengetahuan tentang ibadat orang sakit
sakit ni ujian dari Allah swt untuk nilai diri 



cara2 solat duduk & baring...
kalu tak boleh duduk buatla cara baring...berbaring pun ada caranya
kalu tak boleh baring lurus boleh mengiring...

TAPI

ape yang kita lihat sekarang bila jatuh sakit ramai yang tak solat
betul tak?

kena belajar dari sekarang peringatan untuk diri sendiri & juga keluarga 

6 kabo mende gok:

Masni Syafie berkata... BALAS

majalah Al-Ustaz...sentiasa menjadi majalah rujukan di rumah...like

followww...

gadisworld berkata... BALAS

x pernah perasan ada majalah ni kat kedai..ohhh best juga yer..

Riedaffya ibrahim berkata... BALAS

sebenarnya dalam islam byk kemudahan tp x digunakan termasuk solat...sakit pon ujian...tp Allah nak tgk sejauh mana kesabran seseorang kan..

aizamia3 berkata... BALAS

ilmu yang ada diperluaskan untuk kegunaan bersama.. ;)

QasehnyaRania berkata... BALAS

bagus ni

hainom OKje berkata... BALAS

Tak pernah beli majalah ni cik dah.... Majalah apa pun lah sejak tak bekerja ni! Hehe