Isnin, April 29, 2013

3@4..alamak pelupa la tu!!!


rasenya bukan cik dah sorang jer kut asik pelupa...korang pun mesti sama gak cam cik dah..tak semua ingat..kan..kan..betul tak...tak lama lagi dah nak masuk ramadhan aka bulan pose..2 bulan lagi kan..sebut pose mesti masing sibuk sopim kain2 pasang&  sibuk cari tailor tempah baju raya kan..kan)
eleh tau dah..macam tak biasa..cik dah pun sama...
jadi sebelum citer persiapan raya kena citer persiapan untuk ramadhan jugak
ha korang dah berganti puasa ke belum?yang tu wajib la ganti
syok ar sape yang puasa penuh kan...tak yah ganti dah.cik dah pernah merasa 3 tahun berturut2 puasa penuh....masa preknen muiz ngan fatihah...alhamdulillah time preknen memang terasa kuat..dahla masa tu tengah sarat...


minggu lepas cik dah start berganti puasa...biasanya cik dah buat 2 hari jer dalam seminggu
minggu ni tak buat lagi...yang menjadi pelupanya sekarang cik dah pernah puasa ganti dah masa awal tahun aritu..tapi tak ingat wape hari ..3 @ 4 hari...rasenya macam 4 tapi tak yakin..pastu stop lama ..ni dekat nak ramadhan pulak dah...orang cakap kalu tak yakin kena amik no yang sikitla.....tapi sekarang tak kisahla wape ari pun sudah berganti..lebih takpe boleh tampung kekurangan yang sedia ada


tapi yang tak sedap didengar..opismate lelaki tau cik dah puasa ganti...kami kat opis ni 4 org jer pempaun..kalu sembang ape2 mesti si lelaki sibuk mencelah
siap cakap amboi tak habis lagi berganti...........nak jer bidas balik...tapi sabar jela...(ntah2 isteri sendiri kat umah pun lum habis berganti tu...ahakss)
cik dah memang tabik la kat orang yang selalu buat pose sunat...diri sendiri rasenya tak sekuat tu kut..
jiwa tak kental mana ...nak2 dikelilingi orang yang suka makan
tapi kalu saya dah niat dari awal nak berpuasa keesokan nya terus jadi kental..alhamdulillah.....


~en suami tanya cik dah..nak ganti pose tu solat tak ganti sekali?gulp...terus takde jawapan..
yela menggantikan kekurangan dalam solat pun perlu...kan..kan...



3 kabo mende gok:

Zee Suhaini berkata... BALAS

selamat mengganti ye cik dah..
saya tahun lepas dah abis ganti tapi yang sebelum2 tu blom lagik..sdg try..harap sempat la abis sblm puasa ni..

cik dah faridah berkata... BALAS

insyaallah sama2 buat yek @zee suhaini

izaFiza berkata... BALAS

Alamak..lupa..xlama dah Ramadhan ni. Bila ntah nk habiskn ganti. Huhuhu..