Selasa, April 30, 2013

rezeki si tukang jahit


Semalam pegi umah tukang jahit..sebab dah janji nak amik baju..aritu hantar 3 pasang..2 buat raya 1 nak pakai pegi keje...cik dah  pun tambah lagi 2 pasang untuk keje...alang dah hantar kat situ kan..dah lama xde baju baru ni..boring dah asik pakai baju sama...baju2 kurung cik dah banyak dah mengecik...wah statement tak menahan kan...
tak sedor diri lagi...baju mana la pernah mengecik melainkan tuan dia makin membesar...ahaks...
memang betul pun cik dah makin membesar...ukuran baju cik dah sebenarnya tak pernah berubah...dulu cik dah suka baju yang besar n longgar..bukanla terlebih ukuran tapi agak2 angin boleh masuk la lam baju tu...hehehehhe...


sembang2 ngan tukang jahit tu...biasa cik dah dengar dia cakap orang tempah nak cepat..nak pakai g kenduri...alih2 semalam orang nak cepat sebab nak pakai hari mengundi..wah kerlass ngko...siap berbaju baru di hari mengundi lagi...tak kisah la....kain dah murah sekarang..jadi itu yang keje tukang jahit tak berhenti..non stop menjahit..tak menanti time dekat raya jer...murah rezeki tukang jahit kan...upah jahit pun takla mahal mana bagi cik dah..rm 25 sepasang..okla tu kan. lagipun orang kampung..kalu kat tempat lain rm30 lebih rasenya..
kain pasang sekarang ni murah2 kan...kalu cik dah kat Desa Murni Batu 6 la cik dah pegi..
tapi murah pun kena tengok gak la kualiti kain...kena cek betul2 kan tak pasal2 sekali pakai dah pecah kat tepi jahit..



bila dekat2 musim raya mulala wishlist cik dah muncul kembali......
nak beli mesin jahit....tapi tak beli2 pun...huhuhu....






12 kabo mende gok:

Zee Suhaini berkata... BALAS

zee slalu beli yang dah siap jer..senang jumpa size lagipon KL ni upah jahit baju kemain mahal, mengalahkan harga kain tau..

Riedaffya ibrahim berkata... BALAS

cikda tau menjahit ye...rezeki jahit mmg masuk ken,..tambah2 nk raye ni

cik dah faridah berkata... BALAS

@Zee Suhainihehe ada saiz senang ar..cam cik dah ni susah sket..lgpun masih awal lg tempah baju..tu yg eksaited..kalu dah dkt ngan raya sahih cik dah pun cr baju siap..senang

cik dah faridah berkata... BALAS

@Riedaffya ibrahim
jahit kain2 koyak bolehla....nak kena asah bakat balik la

Sumijelly Sumi berkata... BALAS

Murah lagi la upah jahit kalu rm30....

Kat opis pun ada juga yg ambik upah rm30 - rm35... pada yg suka tempah okla..

Tp kalu ada size kat kedai better beli dh siap... jimat sikit cuma kain la x akan sama mcm yg kita nak...


http://Sumijelly.com

cevy permana berkata... BALAS

murah sangat ya upah jahit di sana kalo di bandung rm 100 paling murah
htpp://vazgas84.blogspot.com

Rai Ourkizuna berkata... BALAS

cik dah,
kalau rm25~30 tu kira murah lagi la tu.. kat kawasan selangor ni paling murah pun lima ploh ke atas..

memang baju kurung kalau lama2 dia akan mengecut..hihihi..

Eliss Mie berkata... BALAS

saya biasa beli ready made ajer. sini upahnya mahal bleh buat beli baju :p

cik dah faridah berkata... BALAS

@Sumijelly Sumi
sy dok area kg..tu yg jadi murah..kalu beli ready made selalu susah nak match ngan badan sendiri..huhuh..

cik dah faridah berkata... BALAS

@cevy permana
wah mahalnyer...better beli baju ready made kalu gitu

cik dah faridah berkata... BALAS

@Rai Ourkizuna
mmg cpt kaya tukang jahit kalu gitu..kalu jahitan tip top mmg puas hati la kalu mahal pun..

cik dah faridah berkata... BALAS

@Eliss Mie
hehehe..alah membeli menang memakai...kan senang kalu sy camtu gak..kalu beli ready made tetap kena oter jgk ..