Rabu, Disember 05, 2012

sayang seribu kali sayang

assalamualaikum wrt wbt......

baju kurung baru dah siap jahit....tapi sayang hantar 2 pasang 1 jer yang boleh pakai terus..yang lagi 1 tu kena tunggu kurus baru leh pakai...hua..hua...sedih ni...bila la nak kurus ni.bukan kes tukang salah jahit tapi baju tu selepas basuh jadi mengecut.......ingat tak aritu cik dah pernah up dapat hadiah dari bloger kain pasang...kain jenis cotton yang lembut tu....alahai silap cik dah la ni tak suh tukang jahit besarkan sket ukuran....skali tak boleh pakai...
tapi ape yang besh tentang baju ni..walaupun mengecil tapi bila test pakai rase selesa kainnyer sejuk
tak rase pun baju tu kecik.. tapi yang menjadi masalahnyer baju tu melekap terus kat bahagian punggung...hihih..seksi la kalu pakai...


kalu tengok baju ni takde masalah pun...tapi bila pakai bahagian punggung la yang tak ok nyer...cik dah ni jenis baju2 melekap ni memang tak pakai la...like kebaya...suka baju kurung yang longgar2 n besar sket..boleh tutup part2 yang menonjol...kih..kih...biar orang kata gemuk bila pakai baju besar dari orang kata seksi bila pakai baju ketat....tak seuai ok...pakai baju yang namanya dah sopan "baju kurung" tapi part yang patut kiter sorok terbuka depan mata umum......


setakat ni cik dah ada 2 pasang baju dari kain cotton tapi 2-2 tak boleh nak pakai sekarang.....kurus..kurus...
yang dulu tukang jahit salah wat ukuran...senteng bajunyer...kain jenis english cotton corak polkadot kain jalur..baru pakai 2 kali jer kut..

ntah berjaya ke tidakla nak kurus kan sket badan ni...2012 dah nak berakhir pun.....stakat turun 2kg lum mampu lagi nak pakai dengan selesa kedua2 baju kurung kain cotton ni......


next nak beli japan cotton pulak..yg ni jenis kain x mengecut.....tak payah gosok beria2...suka corak bunga2 kecik....teringat zaman kecik lu kain cotton japan la  arwah ma selalu beli wat baju....








12 kabo mende gok:

mama leen berkata... BALAS

cotton malas nak iron la cik dah.. hehe

NM02 berkata... BALAS

kita pun ada sepasang cik dah. ralat rasanya.






sampai skang baju tu tergantung. nak kasi orang, sayang... dah kecot ape pun tak boleh. nyampah...

Siti berkata... BALAS

kak ade beli baju kurung siap. tanya tukang jual tu, kalo basuh kecut tak? dia kata tak. so kak pon beli. balik basuh tgk2 kecut, dokleh paka starang...benci aku.

Jue a.k.a Ibu 2F berkata... BALAS

aduh sayang tue...
tue yg menyampah dgn cotton tue

Yaya Azura berkata... BALAS

sebab tu yaya tak ada baju kain cotton..takut jadi macam tu la..bila tanay org kedai mesti jawapan dorang was-was..rasa yang nie tak..yag kecut tu yg murah sikit..tak confident la i nak beli..hihi...org kata sebelum kain tu dipotong basuh dulu 2 3 kali..

Riedaffya ibrahim berkata... BALAS

kalo nak pakai jugak kene btul2 bersemangat kuruskan badan dlu.heee

cik dah faridah berkata... BALAS

@mama leen
gosok cikai2 sudah ler..hik..hik

cik dah faridah berkata... BALAS

@NM02
tula mmg syg..dah la blogger bagi

cik dah faridah berkata... BALAS

@Siti

x konfidenla nak beli baju siap ni..ada jer hok dok kena kekgi

cik dah faridah berkata... BALAS

@Jue a.k.a Ibu 2F
ye ar...tp ada yang cotton ok...

cik dah faridah berkata... BALAS

@Yaya Azura
pernah gak dgr org kata basuh dulu..takpun suh tukang jahit tambah ukuran...

cik dah faridah berkata... BALAS

@Riedaffya ibrahim
doakan sy kurus yek......