Khamis, Ogos 09, 2012

Sila la Beratur...Tak reti2 lagi ker?

pagi tadi terjah maybank..bukan nak tukar duit raya ..duit raya tukar dah ari ahad lagi dapat...
ala tukar duit 1 ringgit sudahla......tapi duit baru cantik2 lake.......gambar kat belakang duit tu melambangkan sesebuah negeri...itu cik dah teka jela...RM1 gambar wau bulan (kelate)
RM5 burung kenyalang (sarawak kan),RM10 bunga pakma @raflesia (kalau tak silap sabah)
RM20 penyu..ape lagi terengganu la..RM 100 tu macam gunung tapi tak tahu kat mana...itu semua andaian cik dah je la...

cer korang pulak tengok



eh eh termelalut la pulak...nak citer pasal kes lain sebenarnya.......
masa pegi maybank tadi servis tergendala kat bahagian kaunter...penuhla orang2 kat depan mintak nombor giliran tapi tak dapat berurusan..cik dah pun hampir2 nak balik dah..15 minit menunggu sekali tengok orang dah beratur..rupanya line dah ok...beratur la masing2....skali tengah beratur tu giliran cik dah lagi 2 orang..datangla sorang pompuan ni terus ke depan...potong q...dialognyer lebih kurang gini la..

awek baju pink : nok nombor se......(nak nombor 1)
pegawai bank :mari dok lagi sini ...sambil tunjuk meja dia 
awek baju pink :dok lagi
pegawai bank :doh g la beratur..ramai lagi orang tunggu nu.......

faham ke tak citer cik dah....hehehehe..loghat teganu.....
ada sorang minah ni nak potong q amik nombor giliran.orang lain punye la beratur panjang
skali kena smash ngan pegawai bank...suh beratur...aduss malu muka....kalu kena kat diri cik dah pun malu..lenkali baca arahan "SILA BERATUR"




3 kabo mende gok:

Liza berkata... BALAS

Kalau tak dak signage SILA BeRAtur pu, benda common sense, kena la beratur kan? Beradab la sket.. Geram gak org camni..

izz iizza berkata... BALAS

sy x tukar lagi..jgn habis duit tukar nnti dh la..:)

rieda_ffya berkata... BALAS

mmg gitu le kat mne2..jniss yg xde adap mesti ade kan..mein potog q je..kite da jeling terbalik mata tp x pham2..kdg rase cam nak ckp je ...awk x reti bace ke?hehe..