Khamis, Ogos 02, 2012

Baitul Rahmat~drama yang mengayat hati

Salam ramadan...

Sape tengok drama Baitul Rahmat?
drama ni ke udara tak kena waktu la sebenarnya.waktu kemuncak umat islam berbuka puasa.jam 7.30 malam main kat tv1.

Drama ni memang menyentuh hati.sebab melibatkan ibu bapa.anak2 tak mahu jaga ibubapa lalu dihantar ke rumah orang tua2..sedihnye kan.walaupun cikdah tak tengok sangat..kebetulan lepas sahur jer buka jap tv tu pun tak sampai 5 minit habis dah tetap merasa sayu hati bila orang wat tak elok kat ibubapa.kalu nak tengok boleh buka website tv1..cikdah nak citer lebih2 pun tak reti jugak..

Selalu kiter dengar "ibubapa boleh jaga anak berbelas orang walaupun kehidupan miskin tapi belum tentu anak yang berbelas itu mampu menjaga kedua ibu & bapa sendiri"..
Kalau ada pun jarang sangat la yang menjaga mak ayah ni..

Kawan kawanku sekalian..hargai kedua ibu bapa kite selagi mereka masih ada..sayangila mereka sepertimana mereka menyayangi kiter sejak kecil...

Published with Blogger-droid v2.0.4

6 kabo mende gok:

Anje a.k.a Mama_Balqis berkata... BALAS

kita mmg tengok, tapi semalam berbuka rumah SIL tak dapat nak tengok sbb anak2 deme tengok kartun, hanim dah meninggalkan, mak dia tau tak?jahal tol laki hanim tu tak bagi mak hanim datang tengok hanim kat sepital...apalah 3 beradeq tu, sorang takut bini, sorang takut laki, anak last tu ngandung anak luar nikah plak...citer ni mmg kita suka..sedey sangat2 then suka yat berlakon

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata... BALAS

cerita best tapi tak kena waktu..menyampah betul

Zue AnnaLeeya berkata... BALAS

mmg best citer nih... tp waktu tu yg tak kena... huhuh

Outbound di malang berkata... BALAS

salam ramadhan :)
Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya!terimakasih ...

Deq's Qienz berkata... BALAS

tak tgk pun cite nihhh..best kew??

Masz Sidek berkata... BALAS

memang menyentuh hati drama ni...
kadang2 kalau tak sempat tengok malam... tengok ulangannya, waktu bersahur...