Selasa, Jun 12, 2012

Kamus 1 Malaysia

Assalamualaikum wrt wbt....

baru nak bersiaran..pg tadi sibuk membaca novel on9...tak bergerak dari kerusi..hehhe penangan novel..kalu betul2 buku tak taula..seb baik online ajer...

sudah beli Kamus 1 Malaysia? cik dah sudah ..hik..hik



ada 5 bahasa ..bahasa melayu,english,arab,mandarin & tamil...
bonus untuk yang nak belajar bahasa ni...heheh..
mandarian ngan tamil tu mesti susah nak sebut kan tapi jangan risau dah ada tulis kat situ..sebut ajer tapi mungkin bunyi lain la..hahaha




isi kandungan Kamus 1 Malaysia

dulu pernah tengok kamus sebijik cam gini kepunyaan adik ain..
cuma lebih tebal lagi dan harga tak sampai Rm 30..
dah la sebenarnya nak cari kamus yang cam gini
ada BM BI n arab
tapi tak sangka pulak ada extra 2 bahasa lagi
 cik dah beli kamus ni  kat jalanan jer
penjual yang jalan kaki sendeng beg tu..jual2 buku agama
selama ini kalu dorang dtg menjual mesti tolak..tapi tak sangka pulak hari tu terkenan kat Kamus 1 Malaysia

 harga pun tak mahal RM 12 aje



10 kabo mende gok:

Siti berkata... BALAS

adoi...sume nak 1malaysia...kikiki..

p/s: brg baik tu belum dihantar lg. sabo deh....

Deq's Qienz berkata... BALAS

wahh best la kalo kalo ank baca nih..colourful lagikk compom suka..
hidup 1M'sia

♥cikmOt♥ berkata... BALAS

belum beli lagi...kalu nak beli kena belu 2...kang berebut...bertumbuk...hehhe

Yaya Azura aka Naz Azra berkata... BALAS

colourful..dulu masa kecik kamus bergambar gini suka wat main tunjuk-tunjuk..sorang sebut dan dua lg beradu sapa tunjuk cepat..hehe
bahasa tamil n mandarin tu ada ajar tak cara nak menyebutnya?

cik dah faridah berkata... BALAS

@Siti

gitu..semua 1 malaysia..

cik dah faridah berkata... BALAS

@Deq's Qienz
bukan setakat anak jer suka baca..mak pak pun leh belajar skali

cik dah faridah berkata... BALAS

@♥cikmOt♥
hahah...kat umah kena sorok dulu..kalu tk mau di conteng2..lg skg suka sgt mengecat

cik dah faridah berkata... BALAS

@Yaya Azura aka Naz Azra

zaman kecik kan semua nak lumba sape pandai...ada cara nak sebut..tak rugi beli

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata... BALAS

bagus jugak....gambar pun menarikkan

inazamri berkata... BALAS

kamus bergambr mcm ni mmg budak2 lebih senang nak ingat