Khamis, Mei 24, 2012

kilat sabung menyabung.....uuuu takutnyer...

Assalamualaikum wrt wbt........

selamat pagi semua..dah makan ker?kiter alhamdulillah dah brekpes nasi goreng kat umah tadi...

adusss kejadian petang semalam..hujan selebat2nya kat sini...kilat & guruh berebut skali...memang menakutkan..cik dah ni yang memang takut sokmo dengan flash & bunyi kuat guruh..
balik keje semalam terus masuk umah..duduk dendiam 3 beranak..tak berani nak bergerak..kilat asik memancar jer..cik dah la paling over skali..anak2 relaks jer..
rumah cik dah ni atas bukit sikit pastu dikelilingi pokok2 nyor @ pokok kelapa..memang takut sangat
raya haji tahun lepas,masa tu tak duduk sini lagi..5 batang pokok kelapa kena panah petir..tu orang tak galakkan tanam pokok2 besar keliling rumah..

baru jer berlaku 3 remaja dipanah petir ketika asik memancing ikan dekat Pantai Teluk Ketapang.dorang dok atas batu tinggi..dengar2 citer petir sambar henpon...sorang je yang meninggal..lagi 2 orang tu terkena tempias jer..itu yg bahaya kan..tak kira kat mana2 pun...kalau lam umah kena pastikan off smua plug..kalau kat luar pulak jangan berteduh dibawah pokok...

dulu2 kan selalu orang tua pesan jangan duduk bawah pokok..nanti kena panah petir..syaitan banyak...itu time hujan la...

eh eh sebenarnya cik dah konfius gak antara kilat petir & guruh......kilat tu cahaya kan..petir pulak yang memanah & guruh pulak bunyi yang berdentam dentum..betul tak?nampak gaya kena belajar balik ni...



1 kabo mende gok:

ainnoraini berkata... BALAS

Kilat ke guruh ke kakain mmg takottt..