Isnin, Ogos 08, 2011

Apam Gula Hangus

Selamat pagi semua......

balik keje petang semalam cik dah wat apam gula hangus
uii sempat lagi tu walaupun balik keje kul 5..
bila tengok jam kat kul 6 gelabah jugak sekejap sebab nasi belum masak lagi
kang ada yang makan lauk ajer nanti tu...hik..hik...
Mil dah wat gulai kuning ikan kerisi
cik dah just goreng sayur ngan goreng ikan
tu yang boleh wat kuih tu
kalau tak jangan harapla nak buat tak sempat..

meh kiter tengok apam gula hangus ....harap pepagi ni takde yang meleleh air liur yek

APAM GULA HANGUS

1 1/2 cawan tepung gandum
1 cawan gula 
1 cawan air
1/2 cawan minyak masak
2 s/b marjerin
2 s/b susu pekat
1 sdk soda bikarbonat
2 biji telur

cara nak membuatnyer senang ajer
gula tu hanguskan dulu..pastu campur air & marjerin
yang lelain tu campur kesemuanyer..blend & mixer sekejap
masukkan lam acuan & kukus selama 10-15 minit


senang jer kan..

4 kabo mende gok:

cheqna berkata... BALAS

kalu rajin semua mende menjadi =)

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata... BALAS

rajin sungguh cik dah nie...

wahida berkata... BALAS

senang je ek? ingat weekend nnt boleh try..

tengs cik dah...

Amiizaa2001 berkata... BALAS

cik dahh sedapnya....saya plan nk buat smlm tp bikarbonat habis:):)