Isnin, Mei 23, 2011

Sayur Lemak Jambu Golok

pernah dengar tak sayur lemak jambu golok?
jambu golok aka jambu gajus aka jambu biji kat luar
pucuk dia orang wat ulam
ada nama lain lagi ker?
agak2 tak wape nak kenal meh cik dah up sekali gambar yek

ok cemana ada kenal jambu golok aka jambu gajus ni tak?

jangan tak tahu jambu golok ni boleh wat masak lemak tau
kalu kobis,kacang panjang,sawi,kangkung dah biasa sangat orang buat masak lemak kan
tapi jambu golok ni bermusim
sama ngan musim orang candat sotong
selalunyer kalu cik dah wat sayur lemak  letak ikan
tapi  sayur lemak jambu golok ni letak sotong lagi sedap
sesape yang nak diet tak jadi bila pekena sayur lemak jambu golok ni
cik dah pun sama
makan sama banyak ngan en sani dah bila ada sayur lemak
kih..kih...kantoi makan banyak





12 kabo mende gok:

LYAfrina berkata... BALAS

lya x rajin g mkn .. tp y kat hujung jambu golok tu org pgil gajuskan..

rjin r mkn

mieyza berkata... BALAS

baru makang maring..sedap!!!!!!

Siti berkata... BALAS

mok ambe baru buat mareng. boh rebung sekali. dia tu berangin tp makan semacam. tp kak makan mase kecik2 dulu je. beso2 ni dok makan.

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

lyafrina
idah bljr mkn bila dok sini jer..kat kemaman dulu xdok plk mok ajor makan...

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

mieyza
sedap hgga menjilat pinggan

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

siti
sedap ke buh rebung?ish dok ajin mkn lg gitu..

org tua kak bese la..serba nok makan

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata... BALAS

sedap tue....tapi jue tak suka sangat.....

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ berkata... BALAS

cik dah..
siyes.. sakni br buka pose ngan sayur kolok jambu golok..
perghhhh, kena molek ngan budu + hiris pauh putik.. aduhh, ketat perut.. =)

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

cik jue
ruginyer....
kalu cik dah mau bertambah nasi

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

leily
fuhhh..beshkan...nyakut sggh ar kalu ckp lengkap........

harnida berkata... BALAS

mu mkn gn budu ker?....

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

harnida
dok eh..pantang budu ni..bersin kekgi..tp kalu ada mkn jgk