Selasa, Mei 03, 2011

Kat Mana Sata yang sedap tu???

Assalamualaikum wrt  wbt


hai korang?sihat
cik dah frust betulla masa balik kampung aritu
semangat tau mencari sata yang dikatakan sedap sangat tu kat kemaman
tapi hampeh yang cik dah beli tu
tak sedap sangat & macam tak masak pun
tak cukup bahan agaknyer
kecik jer

wahai orang2 yang dok kat kemaman tu
cer korang kabo sket gok ke cik dah org kemaman jugak ni 
kedai yang mana satu erk sata yang dikatakan best sangat tu?

meh nak citer gerai yang cik dah pegi tu
mula2 tu masuk ikut simpang masjid geliga kan
pastu ada simpang 3,cik dah g belah kanan
ada dereten kedai 
cik dah g kedai yang hujung skali
beli 5 ringgit dapat 11 biji jerk
pelayannya orang indon
frust betulla bila makan tu xde rase pape pun

inila rupa sata yek 
gambar yang cik dah gugel yek



10 kabo mende gok:

~aSHa~ berkata... BALAS

lor kalo bgtau asha...leh bgtau kat mana...walau bukan org kemamang pure...tapi asha ni bab makanan tradisi gitu tau.....malas la sebut kat umum ni...tak syok la bgtau mana sedap mana tak sedap......

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata... BALAS

cik dah jue pun pernah gak terkena..tak sedap..dan tak tahu kedai yang mana

MamaRaisya a.k.a Lisa berkata... BALAS

hhuhu..lisa penah beli gak kt kemaman..ok gak...tp lupa kedai mana se..huhuhu...

etiey.com© berkata... BALAS

pernah makan yang batu pahat agak sedap jugklah tapi dia jual yg frozen. kena masak sendiri

LYAfrina berkata... BALAS

y belah kiri.. restoran kaler kuning... namanyer aziz satar... mmg penuh org... satu g belah kanan... kat rumah batu 2 tingkat.. namanyer che wan otak2..

tp y kat gerai2 biasa tu pon lg sedap gak... nama ape y idah pegi tu??

e.l.i.s.s.m.i.e berkata... BALAS

eliss pegi kedai ni jer sokmo dan tak pernah mengecewakan lagi laa setakat ni..tp nama kedai lupa laa pulak.kalo simpang tu betul dah, amik kanan, kedai no berapa tak bilang plak.

♥suNa husNa♥ berkata... BALAS

tak tahu lak sebab dok kelate, buke dok ganu.hehe.selamat mencari sata yg sedap ek^^

irma berkata... BALAS

la....ima org kemaman....hehe yg ima slalu pegi....kat simpang tu belah kanan pon ada yg best....& yg belah kiri pon ada yg best...tp susah nk tunjuk dlm ni...kalo nk pegi lagi blh lh tanya...hehe

sue a.k.a umi akif berkata... BALAS

SALAM...CIKDAH yg terbaru sue mkn satar kat kelulut mmg best2 sgt dr yg kat kuala kemaman tu...masak yg garing n rs ikan nyer....kalo kat kuala kemaman tu kdai yg sblum simpang 3 tu lg sedap la ;)

intan morsalin berkata... BALAS

masa sya otw balik putrajaya ari tu ade gok sin ggah minum air klapa muda & makan sata kat kelulut...sdap gok sata pok cik paka pioh..yer pedas2 sket..mkn pns2 lak tu...yummy