Khamis, Februari 10, 2011

Daun kapal terbang ubat luka

pernah dengar tak nama pokok daun kapal terbang
mari kiter lihat gambar nyer

dah tengok tu agak2 kenal tak
pokok kapal terbang ni tumbuh meliar sebenarnya
baunyer dok besh mana pong
2 malam lepas cik dah ada tertengok lam berita tv3 
dalam segmen biotech
dorang nak komersilkan pokok kapal terbang ni
wat ubatla
zaman kecik2 lu selalu jupe daun ni
bila ada luka sket amik daun kapal terbang ni la wat tempek tempat luka
zaman kecik2 lu kan nakal sket
main lompat2 polis entri
ah macam2 jenis permainan la
sekarang payah dah rasenyer nak jupe pokok kapal terbang ni


7 kabo mende gok:

Mieja@Amiizaa2001 berkata... BALAS

tk penah tgk.....ada bunga ke mama? bunganya mcm bulu2 gitus....

CWM Safari berkata... BALAS

dulu kat kg saya banyak pokok nie. skrg dah bkurangan. blh jual la lepas nie ork?

marinahunny berkata... BALAS

ooooo...kat rmh mak k.na belambak2 pokok ni..bau nye busuk sgt..hahaha

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

kak mieja..

tak pasti pulak ada bunga ke tak?macam takde....hehehhe..

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

cwm safari

tu ar..nnt royak ar ke mok jgn tebas pokok tu..bleh wat duit tu...

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

kak na
busuk tu la ubat...

pak lang berkata... BALAS

@cik dah ganu kiter
kenapa tak ada bunga pulak, bunganya warna putih, dan bila dia kena tiup ngan angin dia terbang merata rata la
kalau tak kenal gak mai kat kg nak tunjukan, lagi satu daun selaput tunggul pun boleh buat ubat luka gak, ambik daun selaput tunggul, dan daun kapal terbang, masukan sedikit air tumbuk hingga hancur, tampalkan pada luka,