Isnin, Disember 06, 2010

ketupat ubi

salam & selamat pagi seme

dah sarapan ker?cik dah belum lagi tapi dah belila
jap2 lagi makanla
pernah makan or terjumpa tak ketupat ubi?
dulu kan cik dah tak pandang pun ketupat ubi nih
dok wape wehi (suka)
sebab rasenyer cam tawar2 gitu
tapi mertua cik dah uii suka giler
baru2 ni mak berpakat ngan abang ipar buat ketupat ubi
almaklumlah musim hujan 
memang sedap la makan
mak jual RM 1 utk 7 biji 
murah kan..pakcik makcik kat kampung ni memang berebut bila
jual ketupat ubi
cik dah sekarang telah berpaling tadah
bila mak mertua buat 
cik dah pulak yang bersungguh2 makan
skali skala makan sedap jugak tau..

~sesape nak makan serba serbi mak nenek ubi..kat area Manir banyak jual

10 kabo mende gok:

kella berkata... BALAS

selamat pagi cik dah..
uihhhh... tupat ni memang ah.. kalu musim ujan gok.. memang laku la... sedapnya bila ngenangkan.. dulu2 je selalu jumpe ni, leni doh jumpe doh..

~chekuna~ berkata... BALAS

cik dah..lamanya sy dok mkn tupat ubi..payoh nok cari lening..kalau juppe..wahi sgt la..:)

notti netti berkata... BALAS

dulu time stay kelantan..selalu gak..makan benda alah nie..eheheh

az rina a.k.a jaijina berkata... BALAS

ketupat ubi? tak penah dgo lah, hehehe..rina ni nme je dok tengganu, tp makanan org tengganu jarang sangat makan..makan tu makan, tp yg tradisional sangat tu mmg payah nk jumpe..

LYaFRINA berkata... BALAS

lya lbh suka ketupat pulut...
ubi mmg x makan.

Cik Jue berkata... BALAS

betul kata lyafrina..cik jue suka ketupat pulut..ni yang buatkan cik jue nak ajak cik hubby balik terengganu nie..

rieyana ynn berkata... BALAS

follow sini jap...ahakss..;d/ketupat ubi penag dgr...tp belum penah rasa lg...;d

SafaRi09 berkata... BALAS

tupat ubi ex. cam dop ajin makang agi tu. tupat beser, yaser ar gop. tu pun cicoh ngn gulai. kalu makang bodo, dop best. tawor jer.hahaha

Mata Hati berkata... BALAS

peberat saya gak ni time hujan.. paling best kalau cicah sambal

mekchu berkata... BALAS

ketupat ubi? 1st time dgr.. tak pernah mkn lg.. tlg post kt sini skit..