Khamis, Disember 09, 2010

Bila mau tambah lagi

kawan kawan sibuk bertanya 
bila mau tambah lagi no 3
amboi..amboi..
cepumas betul soalan
katanyer lagi tengah muda ni la beranak ramai2
bila tua senang anak dah besar
ye betul fatihah pun dah besar skrg
2 tahun pun,
tapi..blum bersedia lagi la
cik dah target kalau preknen kali ke 3 nak resign
yela bila kiter lam pantang and bercuti lama
mesti banyak menyusahkan rakan sekerja
keje sure bertambah kan
tak mboh la kejadian 2 tahun lepas berulang lagi
masih berbekas dihati
berbalik kepada beranak ramai2 tu
nak beranak tu takdela sesusah mana kan
tapi nak bagi sesuap makan tu
cukup ker?
cik dah tahu setiap anak dilahirkan dengan rezekinyer
tapi kalau mak pak tak usaha mana nak dapat rezekinyer kan..kan

mak pak boleh jaga anak seramai 10 orang
tapi belum tentu anak yg 10 itu mampu menjaga mak pak
banyak sangat kes anak jadi si tanggang



2 kabo mende gok:

LYaFRINA berkata... BALAS

BETUL TU..
KALO BETUL2 NAK TAMBAH LG, KENA PASTIKAN SUMBER KEWANGAN MENCUKUPI DULU.KALO X KESIAN KAT ANK2 KAN.. JGN SBB ASYIK NAK TMBAHKAN ANK, TP BILA DH BERANAK, XCKP DUIT NK BELI SUSU & SEMUA KEPERLUAN PTING.

az rina a.k.a jaijina berkata... BALAS

ni ade pulak yg tanye rina, bile lg nak kasi echa adik..sakit salin tu hari pon lom ilang lagi, ngeri..