Selasa, Oktober 19, 2010

Ubat semut

bukan sebarang ubat semut
tapi mujarab
walaupun rupanyer macam kapur tulis 
tapi sekali toresan sahaja semut2 mati

umah cik dah banyak sangat semut merah tu
dari dapur hingga ke depan tv dorang berarak..
jauh perjalanan tu
pesta mende dok tahu dorang nih
mangsanyer adalah fatihah
selalu kena gigit sebab dia suka lalu kat kawasan semut berarak
dapur cik dah simen and atas umah kayu
musim2 hujan panas ni banyak ar semut merah
cik dah panggil semut gatal sebab bila kena gigit terus gatal

inila ubat semut tu
cap thailand
sebab yang datang jual tu orang belah2 sana gok..

10 kabo mende gok:

cheqna berkata... BALAS

jadi ork ubat ni??
nok beli mana erk??
umah cheqna banyak gok semut2 ni...

az rina a.k.a jaijina berkata... BALAS

eh, kene balik gok ubat semut ni..rumah kite pon banyak semut..yg itam ade, yg merah ade, yang halus pon ade..yg geram tu, sampai naik atas meja, sakit jek hati ni..

idah @mama izzya berkata... BALAS

cheqna bakpe dok cari kat rantau panjang aritu..sah ada..

ni org mari jual dumoh

Zaidah berkata... BALAS

ade jugak petua sembur ngan air sabun semut bleh mati...cubalah

idah @mama izzya berkata... BALAS

kak zaidah
ye erkk..kalu ada lg semut sy try..

skg mslh dah settle..

Ain berkata... BALAS

pasor malam ada ke jual ubat semut gini...

kalau takdk, kena try petua zai la jawabnya...

~aSHa~ berkata... BALAS

asha ari2 ber'gaduh' dgn semut...jenuh nak letak ubat

kella berkata... BALAS

kat ane nak dapat ubat ni! kita pun sama macam asha! memang dah istihar perang dah ngan semut2 ni.. dok umah baru pun byk semut? pelik betul! hari2 dok berperang ngan deme...

Cikdah..kite bukan oghang ganu, tapi kiter dok lame gok di teganu, dari sekoloh rendoh sapa sekolah menengoh.. sekoloh nengoh kat ngecang! (merchang)

idah @mama izzya berkata... BALAS

ubat ni idah beli ngan org junjung..mari dr kelate..

Iken Nien berkata... BALAS

@idah @mama izzya berapa RM beli??