Isnin, Oktober 18, 2010

Kondem Mengondem Pangkah Memangkah

ngape erk orang2 kiter suka ngat kondem mengondem
tak bleh tengok orang senang
citer ni bukan kondem mengondem blog orang erk 
tak de kaitan pun

apakah perasaan korang bila asbeng (sape yang ada asbeng lar)
di kondem kaw..kaw oleh anak beranaknyer sendiri
sedih tak?
inila yang terjadi kat asbeng cik dah
bila disuarakan niat ati untuk berniaga
di kondem di pangkah kaw..kaw gitu 
itu belum start lagi dah kena 
kalu dah berniaga tu agaknyer cemana la
agaknyer asben cik dah bosan kije makan gaji ngan orang ajer
tu yang disuarakan hasrat hati untuk berniaga
tapi bukan tahun ni la

tapi ape yang berlaku ada hikmahnyer
orang yang suka mengondem tu terima rasenyer
try berniaga juga tapi baru 2 ari dah frust
dok laku langsung

peringatan untuk seme
jangan suka kondem mengondem orang
walaupun sedara mara sendiri
sekali dah terkena diri sendiri baru tau...









7 kabo mende gok:

az rina a.k.a jaijina berkata... BALAS

beselah kalau kondem mengondem ni, org² kita no 1..saba jelah ye idah, jadikan penguat semangat..

jgn di peduli kata² org..

kella berkata... BALAS

boo layan je orang gitu..
yang penting kita jgn patah semangat jika apa yang kita nak juangkan itu kearah kebaikan.. bukan diorang yang tanggung.. kita sendiri yang tanggung susah senang kan..

:)

salam singgah ke sini juga! :D

ILA HAFIZ berkata... BALAS

sebelum nak komen org..meh cermin diri dulu

S.I.T.I berkata... BALAS

idah,
hubby nok bisnes mende?

ade byk sbb bakpe org suke kondem. satunya sbb jeles lah tu. takut org lain lebih dr dia...

idah @mama izzya berkata... BALAS

rina~

btl2 jgn dulik kata2 org kan..yg ptg kiter bahagia

kella~
tak bleh gak nak wat bo layan gitu sebab anak beranak kan..

idah @mama izzya berkata... BALAS

ila hafiz~ tu ar nak komen2 org x sedar diri sendiri pun x wape btl

idah @mama izzya berkata... BALAS

kak siti~ olo kak biasa ar dok kg biasa niaga kecik2 je la..ye kata nok niaga ikan..

sedih gok tgk asbeng selalu kena kondem ke adik bradik ni..