Selasa, Ogos 24, 2010

Tipah tertipu

Salam ramadhan..erm arini dah 14 ari kiter berpuasa..alhamdulillah yg pastinyer cik dah masih puasa penuh lagi stakat ni... yabedabedu...sek sok marila tu kunjungan...korang pulak camner dah tinggal ker?
berciter pasal bulan ramadhan nikan pasti ada yang tak sempat masak kan.dah tentunyer tempat yang akan dituju bazar ramadhan..hah korang2 yang suka g bazar ni kan pernah tak terkena makanan,kuih atau ape aje yang korang beli mahal @ pun tak wape elok?

nak dijadikan citer  ahad lepas asben cik dah ke bazar ramadhan gong badak..erm biasala rutin dia la tu mencari kuih2..cik dah mana sempat nak terjah walaupun bazar ramadhan tu dekat jer ngan opis..memang balik keje pecut umah terus.
asben cik dah nak beli kuih ape tah katanyer buat dengan telur..cik dah agak kuih sekaya .tanya punyer tanya akak tu cakap kuih singgit dua..asben cakap nak dua inggit..so kalau beli mestilah dapat 4 ketul kan.skali da ada 2 ketul je..harga pulak 2 inggit
maknanyer 1 ketul 1 ringgit la..kuih cenonet kecik jer..terus asben sentap..before beli cakap harga lain dah nak bayar harga lain pulak..terus tak jadi ambik kuih tu..akak tu cakap telur mahal..ye la tu akak,agak2 la nak letak harga pun..orang cakap teganu ni memang mahal sikit..dah 2 3 tempat cakap camtu kuih singgit satu..ciankan kalau orang ada ramai anak..
satu lagi asben suka benor la beli air buah..kali ni dia beli air  epal kat bazar yang sama..gong badak la mana lagi..masa nak minum time berbuka tu ya ampun air tu masam pelik..cik dah bajet air yang tak habis jual..pastu dijual semula keesokkan ari..sian kan ktorang..nak beli kuih singgit satu,beli air pulak masam..huhuhu..dorang ni nak kaya cepat agaknyer tak fikir kualiti barang yang dijual..bila orang dah terkena takdenyer orang nak singgah lagi..korang2 yang suka sgt g bazar tu beringat2 la sikit masa membeli yek..


p/s seb baik nama cik dah buka tipah..kalau dak memang sesuai sangatla

6 kabo mende gok:

cheqna berkata... BALAS

setakat ni cheqna masih penuh posenya dan harap2 macam tahun lepas la penuh..
n belum pernah tertipu lagi..=)

idah @mama izzya berkata... BALAS

cheqna
besh ar pose penuh..idah 3 thn jer leh pose penuh masa full bfeed & preknen jer

az rina a.k.a jaijina berkata... BALAS

kite dah tinggal dah, ekeke..

ishk, tulah keje dorang..nak kaut untung cepat sanggup menipu..tak baek tau tipu² bulan pose ni..

idah @mama izzya berkata... BALAS

sggup dorang wat camtukan..

pttnyer bln2 pose ni watla amal jariah lebih sket..bg kuih lebih ker...hehhhe

Zaidah berkata... BALAS

diorang tu nak untung cepatlah tu...asben pun pernah kena..biar diorang jawab kat akhirat nanti...

idah @mama izzya berkata... BALAS

zaidah
xpelah nak wat cane kan..xde rezeki nak mkn org buat..
moral of the story btla kuih sendiri..
nak mkn 2 3 ari pun bleh