Ahad, Ogos 01, 2010

Buah Binjai

Dari kejauhan baunyer memang menusuk hidung
wangi sewangi nyer
tapi jangan la berharap rasenyer sesedap baunyer
cik dah tak bleh makan buah ni
sebab masam rebang (masam semasam masamnyer)
asben cik dah suka buah ni
wat ulam ngan nasi
pahtu nampak dia campur buah binjai dalam tempoyak..
ish..macam macam la asben ku
buah binjai RM 1 untuk 3 biji..

wat sambal pun ok jugak buah binjai ni..
tapi cik dah memang tak leh nak makan langsung
masam giler giler la..
tapi ada orang cakap buah binjai ni ada yang manis..
ntah tak jupe pun lagi yang manisnyer..


2 kabo mende gok:

Ain berkata... BALAS

kecur air liur tengok buah binjai tue....

masa kecik2 dulu kalau balik kampung ain suka makan buah binjai cicah kicap...

takpun cicah jer ngan garam terus masuk mulut....

idah @mama izzya berkata... BALAS

ain..
sedap ker
ish x leh mkn la masam sgt..
klau woh pelam kecik tu rase leh lg mkn