Isnin, Ogos 02, 2010

Kerepek popia..

Ari jumaat aritu tetiba cik dah terajin la pulak..
Abang Long Muizzuddin cakap mama wat kuih raya..
hahha..pandai pun anak cik dah kan..
sebenarnya tengah praktis wat mende² gitu..
raya nanti leh letak dalam balang kuih...
cik dah ni benornya tak la reti wat kuih
so ini jer yang termampu..
jeng..jeng..
kerepek popia ntah hape hape jerk..

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
cik dah wat 2 jenis kerepek popia..mula² tu cik dah wat cara gulung dulu..(seperti gambar diatas yek)..senang jerk..gulung tu pakai lidi satay..nak suh lekat letak sikit bancuhan tepung gandum
dah siap gulung tu gunting seperti gambar diatas yek..dah siap gunting tu reti² la yek..pegi la goreng pulak..anak2 dah tak sabar nak makan tu..
disebabkan kulit popia banyak lagi campur pulak kemalasan cik dah nak menggulung..cik dah tukar cara pulak..wat popia simpul..tapi tak letak inti la tetap sedap jugak..
hasil gorengan cik dah..sekali ngap jer..dah tinggal separuh bekas..sape punyer keje yang makan tak ingat tu..ish..ish..mesti En sani punyer keje ni...
sebab rasenyer biasa2 ajer,niat dihati nak wat sira gula,acu try test bersirakan gula sikit..alahai manis la pulak..kang tak pasal2 sakit gigi nanti makan manis2..better wat rase asli jer..sedap jerk..

lepas ni bolehla wat lagi..nak cari inti yang dah siap la kat pekan batu 6 tu..nak wat inti sendiri cam kemalasan la pulak...kui..kui...


2 kabo mende gok:

az rina a.k.a jaijina berkata... BALAS

rajin idah kan..kalau rina ni mmg rajin jugak nak buat, tp rajin makan pon iye, heheheh...

idah @mama izzya berkata... BALAS

rina
rajin ker?malas ada ah..
tu pun dah lama x bt rasenyer..