Ahad, Januari 20, 2013

Ikan celup tepung lagi.........


Kalau kengkawan datang Terengganu jangan lupa singgah makan ikan celup tepung...
mana2 pun boleh tapi yang beshnyer area tepi pantai la.......


tapi kan sebenarnya cik dah pun jarang makan ikan celup tepung kat pantai..hik..hik
lagipun takde masa la nak beriadah tepi pantai ni...
tapi tak mau hampakan diri sendiri nak makan ikan celup tepung
apelagi buat sendiri la senang...puas hati dapat makan banyak

kadang2 cik dah ni ada pesen malas nak masak dinner ngan makanan berat....yela asik makan nasik jer
jadi kalu kebetulan en suami beli ikan lebih cik dah pasti wat ikan celup tepung
jadi dinner ringkas kami kadang2 ikan celup tepung la...hahaahha






eh eh udang pun ada......

ada sape2 yang mengidam nak makan ikan celup tepung ker?meh jalan umah cikdah..
nanti cikdah jamu makan ikan celup tepung yek!!

ala nak buat bancuhan tepung tu bukan susah pun...ini cara cik dah la.
yang penting ada tepung beras,air kapur sket,telur sebiji,air sket,kalu nak bagi kuning cik dah letak kunyit jer...buh la perasa garam sket..kang tawar x sedap pulak...


dah lama tak wat kepok lekor...............


3 kabo mende gok:

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ berkata... BALAS

sedap doh ase..
br tgk rase seliur dh ni..

ghajen sungguh cik dah..
kite ni byk nyakit M..
biasa gi takkir nung je..
sambil nengung tgk org kapel..
dop sedo abes sepinggan.. hehehe

Miss Zu berkata... BALAS

mesti rangup..yum2

nurbijen berkata... BALAS

kat sini nak makan ikan segar pun susah, apatah lagi ICT macam tu... huhuhu, rindu banget kat ICT :(