Khamis, Januari 17, 2013

Dia Datang dengan lenggang lenggoknya......

Spotcheck mengejut.....hah..........
kalau dah namanya spotcheck mestila mengejut kan..kalu tak orang tak panggil spotcheck
tapi sebenarnya bukan spotcheck pun...tapi lawatan mengejut..hahhaha
semalam ada tetamu datang umah...aka tuan umah aka mak sedara suami
cik dah kan duk umah mak sedara..skali skala dorang pasti balik kampung..
duduk aje tak payah bayar sewa pun...kira kitaorang tolong jaga umah la....sebab dorang anak beranak time raya @ kenduri pasti balik kampung..
mak sedara dah sampai umah baru call....cik dah keje...tapi okla sebab kunci ada..boleh masuk sendiri

wah malunyer semalam...umah ibarat macam tongkang pecah....
tapi takdela bersepah sampai takleh lalu & duduk...ibarat aje tu
kalu hari bekerja memang cikdah tak sempat nak kemas2
lagi2 part baju yang dah kering mesti lambatla berlipatnyer..berlonggokla lam bakul tu
tapi cikdah siap2 asing baju anak ngan maknyer...kira kalu nak cari senang sket ar walaupun baju pasti berkedut seribu.

pernah tak alami situasi gini...tetamu datang mengejut?
rumah bersepah...sungguh memalukan kan..kan

sebenarnya malam sebelum tu cikdah n suami cam masing2 dpt rasa orang nak datang jer...
tergerak kat hati sendiri jer..tapi tak luahkan pun pada suami
dahh dapat gerak hati tapi takde hati pun nak clearkan mana yang patut....
dok asik biar jela..bersih umah hari cuti la...hik..hik...
dasar pemalas kan..kan...kan...bini sape la ni....



2 kabo mende gok:

Siti berkata... BALAS

haha..biasa terjd. padahal umah dok lah hanyar sgt tp rasa segan bile org mari rumoh tak siap. bilik menjahit kak selalunya jd tpt kak humban brg kalo tibe2 ade org mari rumoh. kihkihkih..

mama ila berkata... BALAS

haah..ila pernah kene camtu..malu hokeyy..rumah bersepah....hihi..biasalah kan..keje..weekend baru nk ngemas..