Selasa, Disember 18, 2012

pembantu cilik

assalamualaikum wrt wbt.......

wah malasnyer nak menaip sekarang......kalu ikutkan banyaknyer citer..tapi tula...mood menaip semendung cuaca di pantai timur gak....hehehhe...2 3 hari asikla hujan....


arini nak citer gape erk?aduss sungguh ketandusan....bulan 12 ni sedikit kemalasan...memang tak tahu nak kata apela tahap kemalasan ni...hehehhe..penghujung tahun dah ni...

kat umah kemalasan sungguh nak melipat kain..hik..hik..bocor rahsia yek..
basuh kain mmg la rajin tapi nak melipatnyer fuhh...asikla tertangguh ajer...
jangan tiru cikdah yek....

malam tadi gigihla wat kuar bakul kain yg dah membukit dr bilik...suh anak bentang toto..
suh anak jugak asingkan mana baju kecik baju besar baju kurung..baju abah takde masalah tshirt ajer dah settle sangkut hanger masa jemur lagi...

cikdah ni dah mengeluh 2 3 kali sebelum melipat...mata ni asikla melayan tv..malas..malas..tapi kang kalu tak lipat makin bergunung2 la...dok ralit2 tengok tv tak sangka pulak si anak dara ni tengah pilih2 kain nak lipat....wah ini sudah bagus....cepatla nak oii besar..lepas ni mama leh pas jer keje lipat kain kat kamu...

tengok tu gigih lipat kain batik mama...tak sedar mamanyer tengah snap gambar curi....bagus nak oii..good job...


sungguh ralit dia melipat kain mama....sangat2 menghargainya...
fatihah sekarang baru 4 thn 1 bulan....tapi cik dah terasa dia dah besar.....
thn depan 5 la...masuk sekolah cemana la nanti tu..........

18 kabo mende gok:

mama_saly berkata... BALAS

hehe cik dah..
musim ujan nim mmg kita pun rasa 'lembab' juge kan.malas di tahap gabang..kihkih
mujur ada pmbantu comey tu,ringan skit..mmm..rajin.

Deq's Qienz berkata... BALAS

rajinnhya..untung cik dah ada pmbantu..hehee itu untungnya kan kalo ada ank dara

Jue a.k.a Ibu 2F berkata... BALAS

Rajin utk cik dah anak dara rajin tolong

Siti berkata... BALAS

bagusnya fatihah...
teringat dulu2. kalo pajang naqib suruh dia lipat kain. hahahha....napok sgt mok malas kan..kan..

MamaYatie berkata... BALAS

rajin anak dara ni...tu la untungnya ada anak dara dop?hihi

cik dah faridah berkata... BALAS

@mama_saly
ya ampun mmg mlas tahap gabang sggh

cik dah faridah berkata... BALAS

@Deq's Qienz
untung2..hrp2 biarla smpi ke besar rajinnyer

cik dah faridah berkata... BALAS

@Jue a.k.a Ibu 2F
hehe..alhmadulillah

cik dah faridah berkata... BALAS

@Siti
kih..kih.amboi siap pajang tu...tp ok gok kan..hehhehe...(bleh bt lps ni)

cik dah faridah berkata... BALAS

@MamaYatie
betul2 untung sgt2 kan...

Riedaffya ibrahim berkata... BALAS

wah...untung ade anak dara yg rajin ni kan..

NM03 berkata... BALAS

dah boleh harap la ni... bagusnye...

izaFiza berkata... BALAS

Wah..bagusnya kakak..siap ukur sama hujung kain tuh.heee..

Yaya Azura berkata... BALAS

rajin fatihah..
nanti senang lah mama..
mana abangnya?

cik dah faridah berkata... BALAS

@Riedaffya ibrahim
bila rajin jela untungnyer..time malas ape pun x boleh..hik..hik

cik dah faridah berkata... BALAS

@NM03
hrp2 gitula

cik dah faridah berkata... BALAS

@izaFiza
dia perati mama dia btnyer

cik dah faridah berkata... BALAS

@Yaya Azura
abg tgk tv....