Isnin, Disember 24, 2012

Banjir oooo banjir

selamat pagi......

kampung ambe sudah naik air....tengah susah hati...kalu hujan berterusan lagi memang jalan nak g keje pun putus hubungan la...jalan paling dekat 10 minit takleh lalu terus...pilihan kedua jalan gong badak pun naik air(area umah cheqna dkt ILP )...jalan ke3 kg pulai baru-kg padang hangus pun ada area yang naik air jugak........jawabnyer cik dah kena wat pusingan paling jauh untuk balik umah......makan masa hampir 1 jam....letih sangat2

jalan nak ke rumah pun sebenarnya kena harung air gak..petang semalam paras peha cikdah...korang bayangkan cikdah bawak anak2 naik motor...tak sangka pulak dalam airnyer..tawakal kepada Allah swt jela harung air tu dengan motor....jangan jadi masalah sudah la...itu jer transport yang boleh guna setakat ni............


video sumbangan en sani petang semalam.......tali air (parit besar) airnyer melimpah2.......
umah pakcik ni hujung skali.....tepi umah dia la jalan paling dekat untuk cikdah ke tmpt keje
tapi nampak gayanyer memang tak boleh lalu terus lam 2 3 arini........
jalan kedepan kg padang hangus.....

tak pernah2 lagi air naik begini rupa.....
tahun ni musim boh memang betul2 penghujung 2012..dahla dekat nak buka sekolah dah ni...
kena amik cuti extra la anak2 jawabnyer.........


9 kabo mende gok:

izaFiza berkata... BALAS

uishh.dasat jugak banjir kg cik dah eh..rumah sy lama dah xbanjir.tp kalu ujan lebat xhenti2 3hari jawabnya parking keta kt luar jalan beso la.harung air la jawabnya..

Yaya Azura berkata... BALAS

sampai paha?
Susoh jugok nok gi keje tu...
Kg yaya xpernah naik air lg stakat nie

Riedaffya ibrahim berkata... BALAS

wah dasat tu..sy pon meredah banjir dijalanan semalam..

suhaina laui. berkata... BALAS

Berat kalii ning..sabor ye cikdah..awasi anok2 tu..

teratai berkata... BALAS

Baru je terlepas dr terperangkap dlm banjir...pengalaman x boleh lupa tu!

diana berkata... BALAS

tinggi naik nya tu..
hati2 ye,.jaga diri bebaik..

Sherwieyna Muzzawer berkata... BALAS

wah tngginya air tu naik sampai ke peha. jaga diri baik2 tau. semoga semuanya selamat.

Eliss Mie berkata... BALAS

memang dugaan kalau banjir2 ni yer. nasib baik umah mak eliss atas bukit tapi rumah mak mertua tu rendah sket tapi setakat hari ni x masuk air lagi.

Jue a.k.a Ibu 2F berkata... BALAS

alahai..
dugaan betul banjir nie