Sabtu, September 29, 2012

Papan Pelekat Tikus

Assalamualaikum wrt wbt..............


sabtu yang damai ....tapi tetap membosankan sebab arini dapat keje hanya tinggal 2 orang
yang lain2 cuti........
memang syok duduk saje jer arini...padahal atas tray penuh dah keje menanti..hik..hik...
relaks la beb............


semalam pegi sabasun hyperruncit wakaf tembesu..........dah gaji kan
mula2 niat nak cari bawang jer..sebab barang2 dapur yang lain masih ada...
sekali bukan bawang ajer belinyer barang2 tak berkenaan pun ada
alang2 dah datang gitula main sambar semua masuk troli...
suka la tu orang yang troli sebab mem besar yang bayor..hukk..hukk


dalam banyak2 barang tu kami beli mende alah ni..anak2 cakap mama beli buku...rupanya sebijik cam buku ekpong...hahah bukan buku la nak oii....ni papan pelekat tikus 
tak mahal pun rm 2.50 ...kami beli 4...cara nak guna dia buka jer cam buku..gam ada kat tengah2...
takut gak nak beli racun...



Pelekat Tikus


dah hampir setahun (lepas raya haji 2011)
rumah tu memang banyak cik Siti la.........nak beli perangkap tak terbeli2 pun padahal bukan mahal pun perangkap cik siti tu...
last2 alang ke sabasun jumpa papan pelekat tikus tu try la dulu...
susah hati jugak dok biar cik siti and the geng bermaharajalela kat umah...
yang tak tahan tu siap beranak pinak lagi


malam tadi letak pelekat tu dekat bawah sinki...dan akhirnya pagi tadi tengok ada 2 ekor anak cik siti melekat...hah ni cik siti bila pulak nak melekat tak tahu la....

harap2 cik siti tak ganggu kami lagi








2 kabo mende gok:

Yaya Azura aka Naz Azra berkata... BALAS

kalau tangakap cik siti dalam bandar dah dapat RM 2 sekor...

ekpong?! i like!! hahaa

rieda_ffya berkata... BALAS

cik dah..kalo dpt tangkap semua nnti dapat sekor rm2..jual jgn x jual..