Rabu, Julai 25, 2012

Kenangan bulan Ramadhan

Dalam banyak2 bulan, bulan ramadhan paling cikdah ingat sekali..kenangan yang paling mengusik jiwa..dah 6 tahun pun berlalu..cikdah kehilangan orang yang paling kami adik beradik sayangi..arwah ma meninggal di subuh hari puasa hari ke 9..
Baju raya yang cikdah tempah pun arwah tak sempat tengok pun.awal2 puasa siap dah dijahit.

Masa arwah ada dulu.time tu cikdah bujang lagi.seronok...arwah ma selalu buat kuih lompat tikam..dalam sebulan puasa boleh dikatakan tiap minggu ada..hari2 makan pun takpe..tak jemu..dah jadi feberet.sekarang bila jumpa orang jual kuih tu mesti teringat kat arwah..pada yang tak tahu kuih lompat tikam tu ape korang gugel jer..warna hijau putih.mcm kuih tako tp lompat tikam ni makan dengan air nisan...alamak dok sebut2 terasa nak la pulak.

Pahtu kalu wat mee goreng letak ayam potong besar2..nampak ayam lagi pada mee goreng..
Lagi satu wat bubur lambuk.kalu kat sini letak pucuk miding la..
Bertambah2 bila makan.berebut kami adik beradik..hehehe..

Rindunya kat arwah ma...

Published with Blogger-droid v2.0.4

7 kabo mende gok:

Yaya Azura aka Naz Azra berkata... BALAS

bila cikdah flashback gini,teringat entri cik dah yg pasal baju raya untuk arwah mak cikdah tu
pilu pulak rasanya....

cheqna berkata... BALAS

moga arwah ma tenang disana..hanya doa jela mampu anak2 kirimkan ork??sedap plop bubur lambuk...

harnida berkata... BALAS

al-fatihah buat arwah ma...moga ma sentiasa tenang d sana..

Deq's Qienz berkata... BALAS

semuga arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan org yg beriman :)

gadisworld berkata... BALAS

dalam bulan puasa ni..jom kita sama2 sedekahkan sebanyak yang mungkin amal jariah buat arwah..chik as pun sama..kehilangan ayah tersayang sejak berumur 14 tahun lagi..rindu sangat ngan arwah ayah..

izz iizza berkata... BALAS

Al-fatihah untuk mak cikdah..semoga dia tenang disana..

QasehnyaRania berkata... BALAS

al-fatihah