Rabu, Jun 06, 2012

wishlist yang belum tertunai

assalamualaikum wrt wbt..

setiap orang mesti ada wishlist kan..agak2 dalam setahun brp jumlah wishlist korang.tertunai ke tak?cikdah ni takde ar banyak sangat wishlist..tapi tiap2 tahun wishlist ni wajib ada..
agak2 apekah dia?klu dia tiap kali dekat nak pose dkt nak raya mesti membuak2 perasaan ni..upah skrg pun dah mahal.tp stakat ni tak pernah lagi kena caj mahal.biasa tak kurang rm20 tak lebih rm30.kalu tempat lain cikai2 pun dah rm 35 kan..kan..lagi pulak sejak ada anak pempuan ni nak sangat buat sesuatu untuk dia. dah panjang klu tu agak2 ape yek..

**********

yes mesin jahit la.
tak menahan sungguh kan.tiap2 tahun dok lam senarai..tapi tak beli2 pun lagi..insyaallah lam masa terdekat nak rembat gak sebijik.tapi nak cari yang murah2 saje..terasa nak beli singer..yang harga 800 tu. tapi nak cash sekaligus cam sayang pulak.agak2 kalu ambik ansuran ok tak?ke rugi?kalu ikutkan mesin jahit singer arwah ma ada lg.30 tahun lebih dah usianya.still ok lagi..tapi segan nak mintak ngan ayah..tiap kali balik kg..terasa je nak mintak tapi tak berani..

nampak gaya kalu tak beli tahun ni mesti tahun 2013 ada lagi dalam wishlist...

Published with Blogger-droid v2.0.4

14 kabo mende gok:

inazamri berkata... BALAS

bayar ansur2 kalau interest tak tggi sgt oklah.takpun mintak la 2 or 3 kali bayar tp harga nak sama dgn byr cash.sesetengah kedai mmg bole bg harga sama mcm cash.

Deq's Qienz berkata... BALAS

semuga tercapai hajat akak..

salam kenal ya :)

Yaya Azura aka Naz Azra berkata... BALAS

cik dah pandai menjahit ye..
jelesnya yaya ngn org pamdai jahit nie..
tengok kt luar Mydin Mall setentang ngn foodcourt tu ada jual mesin jahit..try la usha..mmg bayar ansuran.

cik dah faridah berkata... BALAS

@inazamri
nampak gaya kena servey2 dulu la..hrp2 boleh ansur dlm masa singkat

cik dah faridah berkata... BALAS

@Deq's Qienz
hrp2 gitula

cik dah faridah berkata... BALAS

@Yaya Azura aka Naz Azra
bolehla sikit2 tp kena belajar lg ni..

ainnoraini berkata... BALAS

untung pandai menjahit ni..kakain setakat jahit baju koyak ke boleh ler...

cik dah faridah berkata... BALAS

>ainnoraini

x pandai mana pun kak..tp org kata kalu ada mesin jahit..mcm2 boleh buat nnt..yg penting belajar lg ttg jahitan

caera puttih berkata... BALAS

moga2 impian tercapai ... kalau ade rezeki .. tak kemana ... huhuii ..

Siti berkata... BALAS

idah, mintaklah ngan ayah. kak rasa ayah mesti bagi. mesti dia suka+bangga. dr sekung je baik idah guna. kak rasa kalo ansuran ni cam rugi la. sbb kak beli mesin jahit secara ansuran. tamboh 2,3 ratus buleh sutir lagi mesin jahit.

Siti berkata... BALAS

Idah, dok ingat nok royat. Pengorek telinga tu kak beli doh. Nanti wi alamat neh.

cik dah faridah berkata... BALAS

@caera puttih

insyaallah...

cik dah faridah berkata... BALAS

@Siti
malu la kak..lgpun umi (mak tiri) ada ekpong..pernah tya dulu..umi kata guna gok jarang2..jd mls la nak lebih2 mitok..

cik dah faridah berkata... BALAS

@Siti

beres...........