Selasa, April 24, 2012

Tetamu tak diundang..musim mengawan kut...

Assalamualaikum wrt wbt.........

ape khabar korang,..sihat x..cik dah ok dah dari batuk2 teruk..kalu ada pun sisa2 aje lagi...suara masih lagi garau...tapi boleh dah la berceloteh panjang.....kih..kih..mak kan suka membebel...

semalam balik dari kerja terima tetamu tak diundang...cuak giler...masuk2 umah jer ada bunyi kuat dekat tepi bilik air..intai2 la kut2 cik sitikus tengah berkemas...bunyi cam kais2 gitu...kalu cik sitikus takkan la mengais kuat sangat..tak sedap hati cik dah pun pegila intai bawah umah...
umah cik dah ni jenis kayu + batu..bahagian atas kayu bahagian dapur batu...terkejut badak bila pegi jenguk bawah umah..nampak ekor berjuntai.....ingat ular..perati lagi nampak kaki...ish ular mana ada kaki.....kaki dia besar macam baby baru lahir tu...kira menatang ni memang besar la....
lama jugak dok perati rupanya ada 2 ekor...sah tengah mengawan

muat pulak dorang duduk celah kayu tu...tempat tu memang sempit giler..pemisah antara dinding kayu dengan simen...dah panik sangat cik dah naik jenguk dalam umah semula..skali sekor dah terlepas masuk lam umah...menjerit cik dah 3 beranak....agak2 betina kut..sebesar peha fatihah..
sebab kuat sangat mengawan dinding kayu tu dah tercabut pakunya..tu yang terlepas masuk sekor
mungkin bekasan yang lama kut..sebab dulu masa sedara dok situ..selalu gak biawak masuk umah...


gambar gugel jer ni...kut2 ada yang tak kenal biawak..hik..hik

pastu cik dah tak tahu nak wak gane...yela kudrat org pompuan cemana sgt kan nak menghalau tetamu tak diundang tu...terus pegi panggil jiran depan umah..seb baik anak dia ada tolong2 halau...
yang betina dah keluar tinggal sekor lagi tersepit dicelah kayu...takkan nak biarkan kat situ...en sani pulak tak balik lagi dari keje...

dekat kul 7 baru en sani balik keje..saspen dia bila kiter cakap ada biawak...dahla dekat maghrib..masa suntuk ..gelap pulak tu bawah umah...last2 kopek dinding kena jolok dari bawah umah ..besar sangat badan dia 
bila dah jolok2 tu jatuh la lam umah..masuk pulak lam bilik air ...sekian hal pulak nak bagi dia kuar..menyorok dalam kolah yang takde air...masing tak berani nak halau..garang bebenor menatang ni
orang dah azan ...tapi kami2 semua masing2 tengah masham2 lagi..tak boleh mandi...hua..hua...

panggil lagi sekali anak jiran...seb baik dia berani...harap2 sangat tak berlaku perkara buruk...
akhirnya berjaya gak halau menatang tu.......besar menatang tu sama ngan betis cik dah kut..yang betina tu besar peha fatihah...kalu ukur2 sebijik cam lam gambar gugel tu...besorrr....

dalam hati ni tuhan jer tahu...macam2 perasaan ada bila melihat menatang tu sedap2 mengawan kat umah kiter...harap2 tak datang dah tetamu tak diundang ni....


orang teganu panggil biawak ni BEWOK....tapi fatihah tak leh sebut..jadila BEROK





3 kabo mende gok:

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata... BALAS

mak ai ..masuk umah tue...menakutkan betul

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ berkata... BALAS

geli wehhh..
lari kucut barak la.. hahahah

Sherwieyna Muzzawer berkata... BALAS

salam kenal.gelinyeee..i dah follow blog kiut ni.follow i balik ye..tq..;D