Khamis, Oktober 27, 2011

Taraa..........silau mata.....

Assalamualaikum wrt wbt.....

Rentetan cerita duka semalam....duka ker? yela mamanyer yang duka pasal anak teruna nan sorang ni 
duduk tak diam skali tau......ikutkan hati cik dah ni panas jer tau
tapi tak tau nak marah sape.....nak marah anak pun tak guna jugak sebab dia kecik lagi
nak marah orang yang ada kat umah pun tak guna jugak sebab mende dah berlaku
kena marah diri sendiri la jawabnyer...walaupun takde kat tempat kejadian....huhuhu
pahtu menangis lam hati sensorang......

tengokla ape yang muizzuddin buat tu......dia dok lam umah sorang2..
ada jer keje yang dibuatnyer...fatihah tido...toknyer tak tau la buat ape kat luar...
nak tunjuk bakat terpendam menggunting rambut...padahnyer ini yang jadi...ropong kat depan
pengajaran buat diri cik dah...jangan simpan barang tajam kat tempat rendah walaupun bukan cik dah yang punyer....
gunting tu pak mertuaku yang punyer......dia memang simpan kat lam laci tu sokmo dari dulu lagi
cik dah pun tak sangka yang muizzuddin berani sangat2....
sekarang gunting tu cik dah sorok...nasib ar kalau pak mertuaku cari tak jupe...

muizzuddin yang dulu......rambut dia panjang sket depan tu..
memang dah plan nak potong dekat raya haji nanti...tapi dia dah awal2 wat potong dulu........


taraa......muizzuddin sekarang............licin abah kerjakan
dah memang takleh repair rambut dia........
cik dah sedih sangat2 bila rambut dia dah botak......
harap2 cepatla tumbuh nanti



silau mata....


betul ker orang kata anak yang lahir ikut tingkap ni dahi nampak tinggi @ jendul
like muizzuddin la sebab dia lahir ikut tingkap
adik dia fatihah muka lain sebab lahir ikut saluran...hik...hik....



7 kabo mende gok:

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata... BALAS

alamak abang kan silau..takpelah hensem jugak...
cik dah sabar ye ..jangan marah2 tau...

Zue AnnaLeeya berkata... BALAS

bakpe plok abg nih???
abis ropong gitu...
dok pasal2 kene botak... huhu....

bdk2 tgh membesar gitulah idah...
mcm2 peel diaorg wat...
saja nok uji kita tuh... huhu

cik dah faridah berkata... BALAS

@cik Jue Aka Ibu Farisyah
tak marah suke jerk....
(padahal lam ati bengkek jerk)

cik dah faridah berkata... BALAS

@Zue AnnaLeeya
budak ddk tak diam skali gitu la kak zue...sabo jer

Cik Sue berkata... BALAS

biasa laa tu..anak lelaki heeee..

MamaRaisya a.k.a Lisa berkata... BALAS

lor..teruknya...huhuhu...botak la padahnya wahai muiz...hehehehe...nk buat cmna..budak kn..xpela k.idah...dia kecik ag..comel gak botak pn...hemm...yeke klu kuar ikut tingkap jendul...xkot...keturunan kot...lisa jendul gak ni...kuar ikut saluran jer...hehehehe...adik2 pn pesen sama je..adala 2org yg jenis xjendul...keh...keh..

MamaYatie berkata... BALAS

ala...upin ipin botak gaks..comey jer..hehee

nurin keluar ikut tingkap gak tp tak jendul...kebetulan je tur