Isnin, Oktober 10, 2011

Buah apekah ini?



sungguh memang cik dah tak tau nama buah ni
tapi kawan2 cakap nama buah ni "buah ulat bulu"
betul ker?
masa kecik2 lu selalu main ngan buah ni
kalu masak kuning mesti makan
tapi macam berbau sikit lekat kat tangan...uwekkk..
ari jumaat lepas cik dah jupe buah ni depan umah abg ipar
setelah sekian lama tak jupe...



7 kabo mende gok:

sue a.k.a umi akif berkata... BALAS

org makan erk buah ulat bulu ni??? setau sue daun ulat bulu tu je ygmakan kan wat campur dlm sayur pedas ;)

LYAfrina berkata... BALAS

lya tahu name buah ni.. dlu pnah mkn.. alamak..nak refresh otak lu... blur j mikir name mde..dop igt doh...

MamaRaisya a.k.a Lisa berkata... BALAS

buah ulat bulu...rasa buah yang masak masam manis g2...hemm..kurang gemar buah ni...klu jumpa yg masak pn kutip bg owg jer...abis2 kenyek wt kenak...hehehe..tp kalu pucuk dia sedap...rebus buat ulam..xpn buh dlm bubur lambuk...syok ooo

Skymatrix berkata... BALAS

ni namanya Buah Ulat Bulu, masa budak2 selalu makan nak2 time lastik burung, dalam hutan kecik memang banyak jumpa buah ni...

~aSHa~ berkata... BALAS

masa kecik2 selalu jumpa..skrg ni lama tak jumpa dah

MamaYatie berkata... BALAS

payoh nok jupe woh ni le ning orrkk...lama sunggoh dok keleh..

So Shy Lady berkata... BALAS

lho cik dah akak first time nengok woh nih...buleh makang ko? ingat ko woh moktang tdi ;D