Khamis, Jun 16, 2011

Popia rangup~sedap dimakan begitu saje

assalamualaikum wrt wbt

popia rangup sedap dimakan begitu saje
macam nak raya pulak bila wat kerepek popia ni
kalau time raya cik dah wat popia bersadurkan nestum + horlicks
tapi kali ni cik dah wat tanpa perasa pape pun
sedap jugak makan camtu
tengah2 goreng pun "awok2" tu dah sedia menunggu
standby menyerang
hah cemana nak wat perasa kalu gitu gayanyer


jeng..jeng...jeng


nak buatnyer takla susah mana
gulung2 ngan lidi sate jer
pastu lekatkan dengan air gandum
cabut lidi terus potong
goreng2 terus ngap
senangkan





10 kabo mende gok:

LYAfrina berkata... BALAS

MKN SMBIL TGK TV SEDAK NI.. DOK SEDOR HABIS

Siti berkata... BALAS

kalu uboh perasa sedap tuh. salut ngan gula pun sedap doh..time raya dulu kak pernah buat. kuih raya paling laku tu...

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

@LYAfrina
betul tu lya..tok sedor asik ngap jer

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

@Siti

tokdang doh nok salut2 kak eh...popia dok atas dapur badidang nunggu lake

~aSHa~ berkata... BALAS

eh cik dah share la mcmane cara2nye...menarik dan tertarik ni

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

@~aSHa~

cara nak buat dia idah buh doh bawah gmbr tu...senang jer..

intan morsalin berkata... BALAS

pernah gak wat utk rya thn lepas..salu ngan nestum instant...nestum instant tu blender sampai hancur thne salut ngan popia...anak2 akak pon ska...

e.l.i.s.s.m.i.e berkata... BALAS

eliss rajin gok buat ni tapi lama dok buat. eliss blend gula pulak dan tabur atas tu. rasa mcm kuih getas pun ada :)

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

@intan morsalin

tu ar sedap kan..mcm2 gaya boleh buat

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

@e.l.i.s.s.m.i.e

sedap jgk wat gitu