Ahad, Mei 08, 2011

Duniaku Gelap Seketika

Pengalaman pertama yang takkan cik dah lupakan sampai bila2 pun
sungguh tak terkata rasenya 
kerana kecuaian cik dah sendiri 
hampir2 kehilangan  anak lelaki kesayangan
Muizzuddin
yang pasti takkan ada galang gantinyer
tak terbayang rasenya kalu betul2 terjadi
hampir penasaran dibuatnyer
sesungguhnyer kami diuji supaya lebih alert lagi dengan anak2

kejadian berlaku kat Pasar Borong Wakaf Mempelam
jam 9.30 pagi
muizzuddin hilang selama 15 minit
semuanya silap cik dah sebab biarkan dia jalan sendiri
mula2 cik dah jalan belakang dia
tetiba jupe kawan sekerja
bertegur sapa sekejap
cik dah ingat dia follow belakang rupanya tak
bila muizzuddin tak nampak cik dah 
mungkin dia patah balik kat kawasan orang ramai
 cuak giler wei kami berdua bila cari muizzuddin tak jumpa
sape tak sayang anak wei
menangis tak berlagu la jawabnyer

tak lama lepas tu en sani jumpa dia kat gerai jual mainan
ada orang nampak dia nangis2 pahtu letak dia kat kerusi supaya kami boleh nampak
syukur sangat2 sebab dia tak pegi jauh
bila dah jumpa tu dia nangis2 dakap cik dah
bila tanya2 tak jawab..kelu lidah
bila muizzuddin betul2 ok cik dah tanya lagi
dia jawab ikut kakak
budak2 tau jela,bila jupe mende yang menarik 
kaki seperti digam gajah
nampak budak yang sebaya dia pun nak tegur jugak
seme dikatakan kawan
cik dah memang akui kesilapan diri kerana cuai sangat2
kejadian berlaku kat tempat orang ramai pulak tu
itu yang selalu cik dah risau2kan selama ini
akhirnya terjadi jugak

sampai sekarang cik dah macam trauma jer
asik teringat jer kejadian muizzuddin hilang

peringatan untuk diri cik dah & korang jugak
berwaspadala bila membawa anak2 walau dimana aje berada
cik dah harap kejadian Muizzuddin hilang ini jadi pengajaran untuk kami berdua



6 kabo mende gok:

YAYA AZURA berkata... BALAS

kalau jd kt yaya tak tau la mcm mn ..dah la anak sorang je ... tak terbayang rasanya ...

Zue AnnaLeeya berkata... BALAS

klu akak pon fengsann idah...... bila dah terkena gini, mmg trauma sgguh la kan???? kena waspada sokmo idah... mende nak jadik nih kdg2 sekelip mata jerk... peringatan tu utk kak zue gak... mtk dijauhkan seme tuh... smoga anak2 kita dilindungi selalu.. aminn...

harnida berkata... BALAS

uit dah terkejut jgk baca cite mu...

So Shy Lady berkata... BALAS

uish...akak punya sis pun baru ni khilangn anak skjap ms g kdai buku. punya duk leka bc buku msing2 tpisah. sib baik ada org htr anak tu k kaunter ptanyaan.


moga jd pringatn utk smua

cik dah ni ahli kimia ker?

intan morsalin berkata... BALAS

isk3x..sib baik xde pape yg buruk berlaku ka cik dah..syukur...
sya penah uji anak sya yang sulung..masa tu kitaorg masuk kedai mainan...si anak ni leka duk tengok mainan...sya pon nyorok di sebalik longgokan mainan tu..bila anak ni tgk ibu xpe...nampak dia kelam kabut duk cari ibu.( muka dah nak nangis )..pastu bila dia dah takut...terus meraung panggil ibu...tp time tu mmg kesian sgt & sya cuba bayangkan kalau benda tu betul2 berlaku...mmg haru la...huhuhu

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata... BALAS

lepas ni kena lebih2 berhati2..mintak jauh benda2 tak elok kat anak2 kita