Ahad, Mei 15, 2011

bila cik dah masuk dapur

 2 ari bercuti so cik dah memang tak tau blog bermasalah
dilanda wabak selsema yek blog2 kiter
 pagi tadi baru tahu
 masing2 down jer yek
arini harap2 bermulanyer semangat baru untuk berblog yek

 2 ari bercuti rajin pulak cik dah terjah dapur layan wat kuih
"Apam Gula Hangus"
mula2 nak layan mata tapi asik terganggu jer dengan 2 bradik tu
 hujan pulak lebat sangat2
cik dah ajakla dorang berkubang kat dapur sama2
 bukan main seronok lagi 2 bradik tu

 
serabai betul 2 bradik ni kan
sorang rambut berterbangan
sorang lagi panjang boleh jadi helmet da...
dorang mana heran semua tu
janji perut dapat diisi
 apam sebelum dikukus
cik dah letak separuh jer setiap acuan
 pakai 2 jenis acuan..lagi 1 acuan kuih seri ayu

 15 minit selepas dikukus
mak aihh terkejut cik dah
apam cik dah siap kuar dari acuan lagi
apelagi panggila 2 bradik tu 
bersorak melihat kuih dah siap



dan inilah hasilnyer
separuh dah siap di ngap oleh kami tukang2 dapur
dan balance yang tinggal untuk en sani (abah) & mertua

7 kabo mende gok:

MamaRaisya a.k.a Lisa berkata... BALAS

heheh...mcm kenal jer ayat blog kena selsema...huhuhu..rajin k.idah buat kueh...huhuhu...mesti sedapkan..lum penah cuba lg buat apam gula hangus...dh lama gak xmengapam ni..huhuhu

Siti berkata... BALAS

my peberet kuih tu...tgk apam idah ni rase mcm nok wat etek je...:P

p/s: blogger demam sbb cuaca panas sgt kot..

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata... BALAS

cik dah ni memang rajin betullah..cik jue buat kuih memang tak pandai langsung sebab jue n cik abg tak suka makan kuih sangat...

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

liesa
kenal erk...hahhaha bukan ke liesa ckp blog kena selsema..kih..kih...

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

akak siti
buat kak jgn x buat....x puas mkn aritu..bt sikit sgt...

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

cik jue
cik dah rajin sbb wase nak makan sbnrnya....berbaloi la sbb anak n suami pun suka

intan morsalin berkata... BALAS

sya dok penah agi wat apam gula hangus ni...bila la nok try wat ni..napok sedap la plop