Khamis, April 07, 2011

oh sambal belacan

makan nasi kalu takde pencicah macam tak wape lengkap
biasanyer budu la jadi peneman
tapi semalam cik dah wase nak makan sambal belacan
kebetulan lada masih ada
apelagi amik lesung la tumbuk2
skala cik dah pakai blender
cepat & senang
tapi semalam gatal tangan gi amik lesung
dalam ati dah terdetik kang terpercik lada tu naya
skali betul2 terpercik kat mata
uii nak meraung wase
cepat2 cuci mata
seb baik pakai lada besar tu
kalu lada yang kecik cenonet tu alamak panas membahangla
dah sudah masak 
cik dah pun g la citer kat mak mertua
pasal lada terpercik kat mata
 petua nyer mak cakap ludah air liur kat kepala lutut
tapi cik dah tak buat pun sebab masa tu mata dah ok


3 kabo mende gok:

~aSHa~ berkata... BALAS

walau pun sy bukan org kelantan/terengganu...tapi sy penggemar budu/belacan...perghhh menyengat...

CiK Jue aka ibu FarisYah berkata... BALAS

first time dengan petua mcm gitu...budu n sambal belacan memang pelengkap....

.:mama dhia:. berkata... BALAS

saye tak penah wat sambal belacan..slalu hubby wat sendiri sebab die suke..
hehehe..