Khamis, April 28, 2011

Kusedar Sape Diri Ini

Assalamualaikum wrt wbt

Selamat pagi seme
pagi ni cik dah nak citer pasal angin kus kus menyerang
hangin jer rase
petang semalam biras datang umah
menantu sama menantu biras la kan?
dia datang umah nak mengendeng la tu
tau dah
bawak kain pasang (baju raya) ngan tudung untuk mak mertua cik dah
yang tak tahannyer siap cakap kain2 yang dia beli seme mahal2
tak main ar kain murah2 yang selalu cik dah beli tu
kunun2 hebat la tak mau kalah langsung
takpela cik dah sedor diri
keje pun biasa2 jer
belanja pun ikut kemampuan
lepas biras balik cik dah pun cakap la kat mak mertua
uii boros sungguh menantu sorang ni
takmo kalah langsung
en sani pun cakap sian asben biras macam kena queen control jer
terlalu ikut  kemahuan bini....
biar duit kering kontang pun





pernah tak terjadi kat korang kes camni
ipar duai terlalu menunjuk2



11 kabo mende gok:

MamaRaisya a.k.a Lisa berkata... BALAS

HUHUU..SIB BAIK BIRAS2 LISA OK N XDE CM2...ADA LA SEKOR DUA YG JENIS XMASUK GROUP..MAK NO.2 PUNYA ANAK..HEMM.SIB BAIK JUGAK ANAK MIL 2 ORG JE TERMASUK HUBBY...BIRAS LAK MMG XDEMAND BENDA2 CM2...MASING2 MERENDAH DIRI...SO BILA BELI PER2 XDE LA MIL NK COMPARE NGN 2 ANAK NI..HEHEHE...CUMA MIL JE CM DEMAND CKIT...BIASALA JENIS NK PER2 MAHAL CMNA PN MESTI DAPAT..DAPAT ANAK MENANTU JENIS XPAKAI BRANDED N MAHAL2...SO JDNYA MIL YG DEMAND NGN BENDA CM2 LAK...KEH..KEH...

LYAfrina berkata... BALAS

itu bkn dh ikhlas namanyer.. jd cam dh nk menunjuk plok... x jd gak g2.. y spatutnya, kt bg mgikut kemampuan kita.. y penting ikhlas... aiii.. xtahan biras g2...

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

liesa

nak pakai branded tp mampu okla..kiter takkan mengata..tp kalu sama level tp menunjuk cam kayo benor tu yg ssh...ambi mil liesa kalah mak datin nnt kang

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

lyaafrina
ntah ler..pesen camtu wehi tunjuk2 hebat...

r|nA @ ja|j|na berkata... BALAS

kalau biras rina lak jenis tak cakne kuarge mertua..beli ape² makanan, boleh dia bawak masuk lam bilik, mmg kuang hajaq..

kite ni takpelah, yg terasa MIL lah..iyelah, org tua kan, hati dia kan mudah tersentap..

intan morsalin berkata... BALAS

mcm2 ragam org kan...kta bukan berkira ngan MIL..tp kalau dah kemampuan kita stakat tu jer..nape nak bg diluar kemampuan kita kan...Alhmdulillah ipar duai sya sume ok...MIL pon ok...

Sabar ye cik dah..sok2 kalu dia dah susah..ngan kita yg dipandang sebelah mata tu lah dia dtg mnta tlg

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

gitula yek teman2...seb baik mil pun x berkire sgt ngan cik dah....yela kami kan dok bersama...

irma berkata... BALAS

alhamdulillah...setakat ni ok lagi...xpe...sabor je cikdah...nanti dah lama fenat lah dorang tu...

dyea irdina berkata... BALAS

bio la dia c.dah weiiii...menunjuk depan orng tp susah kat belakng orng buat pe.,..tak de maknanya...sy pun ada gok biras jenis gitu tp kot dia la semua orng tau...tak dok maknaaaaaaaaaaaaanya

~aSHa~ berkata... BALAS

ada yg gitu...tapi dia (biras) tak tjk depan asha...org lain yg tjk2...kononnye2 asha ni takde mende nak bagi....kakak ipar yg lain mampu jerk nak bagi...uhuhuhuhuhuhuhuhu yer ler..asha ni semekin nak buat goner..

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

oh ramai jgk merasa spt cik dah rase rupanyer....xpelah kiter semekin pun...nok wak gane...bg jer yg termampu...adat dunia skg kan...