Khamis, April 21, 2011

buat bergedil tapi tak menjadi.....huhuhuh

sadis betulla tau
semangat nak wat bergedil petang semalam
nampak cam senang jer
tapi bila goreng jadi hancur pulak
aikk silap teknik ker erk...
rasenyer  molek doh buat bulat2 tu
pahtu celup telur
masa nak terbalikkan bergedil tu
pecah 2 jadinyer

dapur gas tu bermasalah sebenarnya
(hehehe dapur pulak dipersalahkan)
tapi memang betul pun
api slow jer..
kalu masak2 pun wat sabar jela 
nak tunggu betul2 masak
dapur gas tu dah bagi hint ganti baru
tapi tuan2 dia tak reti2 jugak
amik ko padan muka



~nak cari baru tapi jenis ape erk
mak mertua suh beli yang rege RM100 ++
cik dah jugak yang kena erk

5 kabo mende gok:

Mamamya berkata... BALAS

alahai kesiannya...

cik dah..klu x nak bergedil jd rapuh bila di grg....kantang yg cik dah guna tu jgn di rebus tp di grg dulu pastu tumbuk lumat...insya'allah x kan b'derai....

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

mamamya
ooo goreng erk...cik dah rebus separa jer..kire ms lenyek2 tu keras2 lg la..
nnt cik dah try.tq

r|nA @ ja|j|na berkata... BALAS

iyelah tu idah, sah sampai seru nak kene angkat dapur yang baru..nanti kalau dah angkat baru, baru semangat nak masak², ekekeke..

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata... BALAS

rajin cik dah...takpe tak jadi pun try lain kali...mungkin jugak kot dapur api slow ngat...minyak pun panas dok panas ....tu yang jadi gitu tue

dyea irdina berkata... BALAS

lain kali jgn buat bergedil tp buat berDEGIL..hahhaha wah kita dok ajin agi uat bergedil tu...pas ni ada dapur baru la dier..mesti rajin masok lagi pas ni..blk kg nok g la mkn umah c.dah