Selasa, Mac 08, 2011

Sunyi sepi tanpa senda gurau mu

anak dara kesayangan cik dah demam mengejut semalam
mak mertua cakap start kul 2 petang  lepas bangun dari tido
cik dah rase sebab cuaca terlampau panas
tu yang tiba2 demam
cik dah balik keje semalam tak disambut pun
tu yang pelik
abang long cakap adik demam
cepat 2 naik umah tengok adik melepek kat tilam
huhhu sedih hati melihatnyer
ajak makan tak mau...asik nak tido ajer
sunyi umah tak bergurau 2 ngan dia
so malam tadi barut perut fatihah ngan daun ape tah (lupa nama) + kapur
daun tu untuk ubat cacing @ kembung perut
sambil tu jelum kepala ngan air asam jawa
disebabkan dia dah tido banyak
pagi tadi dia bangun awal 6.30 pagi
cik dah buatkan air milo pastu biskut 2 keping
lapar agaknyer..pahtu mintak nasi
sian plk...dah makan tu cik dah tanya la fatihah nape demam
dia cakap demam sebab main panas
tula suka sangat main kat luar umah
arini seb baik hujan 
sejuk la sikit..harap2 demam dia tak panjang
dahla jumaat esok lusa nak balik kemaman

7 kabo mende gok:

r|nA @ ja|j|na berkata... BALAS

lahai, kesian fatihah..mmg musim skang ni idah, rina batuk & sesema ni dah seminggu..echa pon same naik batuk & sesema..

MamaRaisya a.k.a Lisa berkata... BALAS

hemm..sbb demam kot kak dah...ha'a..sini ujan gak pg tadi..sejuk la sikit...klu semalam panas pedih 2...klu anak main panas cnfrm demam ar..panas melampau kn...

Zaidah berkata... BALAS

ciannyer fatihah...semoga cepat sembuh...sama macam nabil suka sangat main kat luar terutama kat panas...bila cakap tak nak dengar....grrrrr

Siti berkata... BALAS

siannya...
hati2 idah. musim org demam skrg.lening h1n1 ade balik. bimbang je...

NM02 berkata... BALAS

hai cik dah. salam kenal dari saya. jom tukar link. ai dah follow yu. leh kita tukar citer dan pendapat...

Ted berkata... BALAS

sian baby. bukan ke smala hujan tak henti2?ke kat rumah kak tak hujan?hehe

YAYA AZURA berkata... BALAS

anak cikdah cam ne..fatihah dah ok lom? mmg susah hati kita kalau anak sakit..nak gi keje pun rasa berat hati..