Sabtu, Mac 26, 2011

kecur air liur tau!!melepas tak beli

Semalam en sani ajak cik dah ke pasar borong Wakaf Mempelam
fuhh kalu kuar awal sebelum kul 8 semua barang basah murah2 jer
tapi kitaorang g lewat sket jer
sebab kena hantar mertua g kursus haji kat Masjid Wakaf Tembesu dulu
en sani cakap next time pegi lagi
sebab tak puas hati
pegi berdua lebih baik
bonceng motor pulak
pegi hari ujan nak berjalan pun susah
sian anak2 kebasahan

kenal tak buah ape ni?
ada orang panggil buah gemia,biji kundang,buah setar
sungguh kecur  liur melihatnyer tau
1kg RM6...tapi cik dah tak beli pun
melepas tau
susah nak bawak la
tangan anak lagi,payung lagi,nak angkat kain lagi
seme guna tangan
tak puas ati tul la

tapi buah yang atas ni wajib beli
kata musim kan
yang kulit hijau tu RM 10 3kg
yang kaler kuning tu RM 5 2kg
tu pun tinggal separuh

~fatihah demam malam tadi kes berhujan bersama2 ke pasar borong
sian anakku




4 kabo mende gok:

mama rifQy berkata... BALAS

adoiii..sedapnyeeeee

sue a.k.a umi akif berkata... BALAS

murah nyer rm /kg...dh dkat dgn umh next week ley g bli ;)...lg best mkn yg putik cicah garam nyum2

Siti berkata... BALAS

idah,
kite br beli minggu lps. sedap....

dyea irdina berkata... BALAS

seapnya buah kundang tu..tp manis dok cek dah wei..klu sy jd c.dah dok beli pun x apa tp rasa ttp wajib..g la rasa dua 3 butir dlu..heheh