Isnin, Februari 07, 2011

Hatiku masih disana

3 hari 3 malam belum cukup puas rasenyer berada dikampung halaman
kampung halaman yg cik dah maksudkan ni 
semestinyer umah family cik dah kat Felda Neram 1
sedih sangat masa ari nak balik
bila mengenangkan ayah yang belum sihat sepenuhnyer
memang cik dah nangis sebelum balik tu
cik dah ni kan anak manja
orang teganu kata "manja dene"
seperti yang cik dah citer aritu
ayah cik dah tak sihat sebab tergelincir kat ladang masa mencari lembu
mengikut x-ray bahu patah dan
ayah cik dah tak bleh jalan sebab kaki sakit
kalau nak membuang kena mengengsot2
sedih pulak cik dah tengok
mungkin tulang kat punggung problem
sebab jatuh terhentak punggung dulu
ari ktorang adik beradik sampai ayah nampak ceria
mungkin dengan kehadiran anak2 & cucu ayah nampak sihat
before balik ayah cuba bangun pakai tongkat
alhamdulillah lega sangat2
cuma bila berdiri tu ayah cakap tulang sakit menegang
dengan menggunakan tongkat kaki 4 tu
ayah turut menghantar kami yang nak balik ni
berada dikampung buatkan cik dah lupa segalanyer
bila tiba ari nak balik baru mula rase sedih & menangis sorang2

kawanku sekalian
doakan kesihatan ayah cik dah pulih sepenuhnyer yek









5 kabo mende gok:

Zue AnnaLeeya berkata... BALAS

akak pon ader kt neram sabtu lepas...

siannya ayah idah... klu jatuh punggung dlu mmg bhya... hrp2 ayah idah tak teruk sgt...

dlu MIL akak pon pnah jatuh bilik air... jatuh pggung dulu gak.. tulang pggung retak... sebulan jgkla tokleh berjln.. membuang pon pakai diapers... tp Alhamdulillah, skang dah ok... cuma xleh wat keje berat sgtla....

CiK JuE berkata... BALAS

moga ayah cik dah sihat seperti biasa selepas nie ye...

ummitasneem berkata... BALAS

jgn sedih2 dah....insyaallah berkat doa kawan2, cepat ayah dah sembuh........

Mieja@Amiizaa2001 berkata... BALAS

moga ayah cik dah cepat sembuh......kesiannya jatuh sampai effect kat punggung...:(

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

terima kasih atas doa2 kalian...
smga ayah cepat sembuh