Rabu, Januari 12, 2011

Suwa suweiiiii

Salam & selamat pagi

Arini cik dah terlewat lagi masuk opis
8.40 baru terpacak kat opis
potong gaji...
memang dugaan betulla
cik Ego merah cik dah buat hal
tayar bocor ditengah jalan
sebelum kuar dari umah tu dah terdetik lam ati
cam pelik jer tayar belakang tu
tapi tetap teruskan perjalanan
tak sampai pun setengah jalan
cik ego merah bergoyang2
rupanya tayar belakang takde angin
bocor & uzur
tula aritu sebelum dapat gaji plan nak tukar tayar lain
tapi bila dapat gaji wat dediam ajer yek
padan muka diri sendiri kan..kan..kan..
last2 park motor kat umah pakcik hujung jalan tu
balik umah cari en sani
tak kira..tak kira kena ntar jugak g keje
tapi petang karang la yg problemnyer
en sani dahla kena hantar barang kat Kota Bharu
sape la nak amik balik keje nanti
huhuhuhu..
dahla dok kawasan kg
mana ada bas,teksi jauh sekali
buntu dibuatnyer
pujuk gak en sani jangan pegi Kota Bharu
tukarla ngan driver lain...
kesian bini mu ini


p/s kalau hati berdetik mende yang tak elok pasti mende tu akan terjadi
macam harini la..dah tahu motor cam ngok ngek
tetap bawak jugak
yang merana diri sendiri

9 kabo mende gok:

LYAfrina berkata... BALAS

HUHUHU. SABOR JE LA CIK DAH..
DUGAAN NI.. LYA PON BIASA GAK KENA CAMNI MASA ZAMAN2 BMOTOR DULU.. SIAP BERHUJAN LAGI.. HEHEHE

cheqna berkata... BALAS

cikdah
nak tolong g amik pun jauh..
sabo jela....
mesti ada jalan penyelesaian...

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ berkata... BALAS

oloh, sian sungguh la mu mekdah..
hihihi, dakpe la, mitok maaf beradong la ngan bos beso, buka sokmo..
doh cik abg adop plok dok, harubiru lah..
mcm kite gok, kijean jauh.. debor perot sokmo takut jadi gitu gining atas jalan.. huhuhu.. :P

Zue AnnaLeeya berkata... BALAS

dugaang pagi2 tuh... banyok2 sabo neh... nok tulung ambik pong jauh ngat... hehe...

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

lyaafrina
huhuhu..sabo jela kan..nok wak gane starang mende gitu mesti terjadi pd yg bawak motor ork

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

cheqna
hehhe..kalau dkt lama doh idah suh cheqna amik..

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

leily
gitula nok wak gane starang jadi gitu..seb baik bos sporting..

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

kak zue
tu ar dugaan betulla..seb baik jenis penyabar

ummu berkata... BALAS

assalamualaikum Cik Dah..
aduhai tak dapat saya bayangkan macam mana susahnya waktu cik dah lalui situasi ni.erm kat tempat saya ada takde kalau nak ke mana2 kenalah minta tolong/sewa kereta dgn orang sbb kenderaan awam susah sikit nak berenti kalau OKU yang tahan.
Bicara hati Ibu
Jurnal Kehidupan