Rabu, Disember 22, 2010

Makan bersama eratkan silaturrahim

Dalam islam memang menganjurkan makan bersama
tak kire la makan time bila pun
pagi ,tengahari and malam
alhamdulillah keluarga kami memang mengamalkan makan bersama
tak bolehla makan asing2
wase tak lengkap ajer
ada sesetengah keluarga makan asing2
bagi cik dah susah makan cam gitu
kena bajet lauk lebih pulak nanti
ye ar mesti orang yang makan mula2 tu 
akan cedok lauk banyak
orang yang last dapat makan sikit
nasibla kan
so untuk balance kan 
baikla makan bersama
masa makan ni la kiter nak bercerita
macam cik dah mana ada masa nak bersembang ngan mertua kan
ngan suami tu lainla bila2 masa bleh sembang
masa makan ni la kiter leh eratkan silaturrahim
tengokla kucing kat umah cik dah
dorang pun makan berjemaah jugak
nasi yang mesti berkuah singgang
kalau time biasa dorang gaduh
time makan ni dorang baik jer
takde pulak bercekau2
kucing 2 ni mak mertua yang bela
cik dah jangan harap la nak pegang2 belai2
tak suka sangat
tapi anak2 cik dah siap dokong lagi



7 kabo mende gok:

az rina a.k.a jaijina berkata... BALAS

rina suke sangat kucen tau..sampai nurun ke echa..pantang jumpe kuceng, mesti nak kejo, ngeee..

::..Dia daYa..:: berkata... BALAS

Salam

kekadang time malam laa dapat berkumpul dengan ahli keluarga, dah kalau semua sibuk jew manjang

Mieja@Amiizaa2001 berkata... BALAS

idahhh

kmieja suka sgt kuceng:) tgk gambar idah nie dah blh buat hati kmieja tersenyum:)

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

rina
oo suka kucing erk..kalu bleh ngan bdk2 tu kena jauh sket..bulu tu kan bhya

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

dia daya
ye betul2..masa tu la nak kumpul..cam idah brekpes ngan dinner la mkn sama2

cik dah ganu kiter berkata... BALAS

k.mieja pun suka kucing gak erk..
mesti byk bela kucing nih

Nasriq berkata... BALAS

wuaaa...banyak nye kucing...nak sekor boleh?