Ahad, November 07, 2010

Batuk Khoh..Khoh...Khoh

Selamat petang
cuaca sejuk2 ni beshnyer kalau dapat tido kan..
oh nikmatnyer
ketika dan saat ini cik dah tengah kelaparan
huhuhu..kesian

berbalik kepada tajuk
aritu kan anakanda2 cik dah kan batuk2 akibat demam 
yang teruknyer si fatihah la
batuk sampaikan berpeluh2
ubat dah makan pun masih ada sisa2 batuk
cik dah try jugak petua lain alhamdulillah berkurang la jugak batuk dia
air limau nipis + kapur
pastu letak kat leher ngan dada
alhamdulillah sekarang tak batuk dah
petua2 ni kiter kena cuba gak
tak semestinye dengan ubat jer menjadi
kena ikhtiar jugak cara lain kan

limau nipis
kapur


~petua nak hilangkan selsema lum menjadi lagi..cik dah try masukkan air lam hidung n hembus


5 kabo mende gok:

~aSHa~ berkata... BALAS

thanx for sharing

S.I.T.I berkata... BALAS

idah,
kalu nok hilangkan selsema, ambik kunyit hidup, buang kulit, asoh sikit. air dia tu sapu atah batang hidung dan sekeliling hidung. mmg berkesan. time cuti bulih buat. tp wat time kije gok, wat suke di orang je...jd hidung clown....

az rina a.k.a jaijina berkata... BALAS

boleh try nih..tpi semalam echa menunjukan simptom² nak batuk..terus kasi scott..

e.l.i.s.s.m.i.e berkata... BALAS

anak eliss selsema hr tu, sapu ubat toner hidung dari permata hijrah hr tu, terus mujarab :)

mama rifQy berkata... BALAS

iqy pon kadang2 batuk..sian dieee