Jumaat, September 03, 2010

Tak Pose Sebab Preknen

buka nak tuju pada korang yang preknen yek
citer ni ttg org terdekat ngan cik dah ajer..
kalau korang leh terima ke alasang tu?
alasan letih,dok rok
macam la ngko sorang preknen
kalau awal2 preknen yang  tengah mabuk tu leh la nak terima 
munasabah gak alasan
yela asik dok uwweekk ajer kan..
ni  baru 7 bulan dah ngelat pose
bila family dia tegur kata letih 
ntah hape kan
sabo jelah..
cik dah 2 kali preknen bulan pose
1st masa muizz tu cik dah preknen 5 bulan
2nd fatihah 7 bulan
lega sangat2 pose penuh
tak payah berganti 
tapi orang lening sanggup dok pose 
pahtu bergantinyer tidak
jarang sangat cik dah jupe orang preknen dok pose
kalu ada pun mungkin yang teruk sangat2..
macam muntah yang keterlaluan,melepek,dan byk lagi
tp orang yang cik dah citer diatas ntah ngape asik ngelat ajer
klau datang umah segar bugar jer nampak
kiter nak tegur lebih2 takleh gak
mak pak dia ada lagi
suami lagi membela isteri tak pose ada ar bila mak pak dia tegur
ada jugak orang camnikan

~bila orang tegur kesalahan kiter terima dengan hati terbuka
jangan la jadikan alasang itu ditempat no 1.
nanti alasan tu jadi RAJA dalam hati


4 kabo mende gok:

mai a.k.a ibu leya berkata... BALAS

salam cik dah, mai pun tgh pregnant nak masuk 9 bln dah nie, alhamdulillah tak pernah g ponteng pose, yang penting kena la bangun sahur, pastu makan kurma dan minum susu.. nnt cik dah bgtau org itu yer.. mengandung bkn alasan utk tak pose, dh silap niat dah tu.. :)

idah @mama izzya berkata... BALAS

tu ar,alasan semata2 kan..mcm dia sorang pose kan...kan..

az rina a.k.a jaijina berkata... BALAS

isk, ade gok org camni..alasan ler tu..tahun lepas mase bulan pose rina preggykan echa 8 bulan, mase tu sarat dah perut ni..satu hari pon tak tinggal, siap boleh merayap gi jusco sensorang lagi tu..

lagilah syok sbb takyah pk² nak ganti pose..

idah @mama izzya berkata... BALAS

rina
betul2..idah pun sama 3 thn berturut 2 pose penuh..
tp budak ni ssh ar nak tegur..keras pedal org tua kata