Isnin, September 06, 2010

Kuih Ulat Bulu

Pernah dengar or tengok tak kuih ulat bulu?
cik dah pun baru tengok and makan
ni gara2 opismate dok sebut2 la ni
last2 cik dah jupe gak kuih ni ,terus beli
tapi sayang sikit jer RM1 tu ada 6 biji ajer.
cik dah tak tahu kuih ni asal dari mana kelate or teganu
tapi masa cik dah dok kemaman dok pernah dengar & tengok pong..
bila dok kole teganu ni baru dapat tengok..
nape nama dia ulat bulu?hahha memang rupa dia cam ulat pun
walaupun nama dia gitu tapi sedap
cara nak buat dia cam wat ondeh2 @ buah melaka gak
pastu salut ngan kelapa & beras pulut yang di goreng tanpa minyak.
gambar  pinjam  kat blog citarasawan

gambar sendiri takde sebab tak sampai ati nak snap
dalam satu bungkusan tu ada 6 biji jer..kami pulak ada 6 orang
sekali muizzuddin ngap jer..

kalu nak makan banyak kena la belajar wat sendiri..kan..kan..kan



10 kabo mende gok:

az rina a.k.a jaijina berkata... BALAS

sius tak penah tgok, apatah lagi makan..Mil pon jarang buat kuih ni..

LYaFRINA berkata... BALAS

BETOL.. BETO...BETOL(MCM UPIN IPIN)

SIYES...MMG X RAJIN TGK PON.. NAMA PON X RAJIN DGR... ADA MCM2 KUIH2 PELIK YER..

IDAH..LYA DUK KAT CHUKAI J..KAT DGN JPJ..KALO ADA MASA MEH LA SINGGOH RMH YER.. APAHAL, GTAU LA DULU.

cheqna berkata... BALAS

kuih mende tah ni???

idah @mama izzya berkata... BALAS

rina
hahha..idah pong baru temu jerk..
aritu kuar tv dlm syamsul@bazar ramadhan

idah @mama izzya berkata... BALAS

lya..
mmg byk kuih pelik kan..

alamak bndr chukai ker sahih jem kekgi kan..

idah @mama izzya berkata... BALAS

cheqna pun dok ahu gok ker?kih..kih..
kuih pelik tp sedap

Zaidah berkata... BALAS

pelik aje bunyinyer...cam tak pernah dengar...

~aSHa~ berkata... BALAS

1st tgk...unik...makanan tradisi

idah @mama izzya berkata... BALAS

zaidah
hehhe..pelik tapi benar

idah @mama izzya berkata... BALAS

asha
sedap gak rase kuih nih