Ahad, September 26, 2010

Kemaafan Yang Tertangguh

Cerekarama TV3 malam tadi..besh gak..citer berkisar kehidupan tinggal bersama mertua
sian kat Hartina tu takde peluang nak beraya ngan mak dier setelah 10 tahun kawen.Hartina dilayan bagaikan orang gaji kat umah tu.seme mende dia kena buat..nak dijadikan citer tahun ni hartina diberi kelepasan beraya bersama ngan mak dier tapi kena siapkan segala persiapan raya dulu..kuih raya,rendang,serunding..memang kena buli sakan ar ngan mak mertua dia..memang eksaited giler ar hartina nak balik raya..tapi sedih giler mak dier meninggal malam tu akibat tergelincir..mak mertua yang zalim tu tak inform pun hartina..dia wat derk jerk..memang masa tu sedih giler ar..menitis air mata cik dah melihat Hartina menangis..dalam citer ni yang bersalah adalah mak mertua dia sebab terlalu zalim..kongkong kehidupan menantu..dan suami hartina pun bersalah gak..bongokss ar asben dia terlalu mengikut kata maknyer..tak fikir perasaan isteri kan..hartina ni sebaik2 menantula cik dah rase..tak membantah pun kata2 mak mertua nyer.ending citer ni tak wape besh..mak mertua hartina mati camtu jer kat tangga..tanpa rase kekesalan pada menantu nyer..patut jadikanla mak mertua nyer giler ke hape dulu..baru besh...

cik dah pun dok ngan mertua gak..tapi alhamdulillah tidak dilayan sedemikian rupa..lagipun cik dah keje kurang ar rase tu..kalu tak keje rasenyer bosan gak..ye ar orang tua kan suka membebel..fening tau..hah sekarang yang jadi mangsa bebelan sape lagi fatihah ngan muizzuddin lar..sape suh nakal2 kat umah tu..





6 kabo mende gok:

LYaFRINA berkata... BALAS

x smpat nk tgk cerekarama smlm.. tdo awal..
Baca sinopsis ni nmpak cam best gak..

Ain berkata... BALAS

rugiiiinya tak tengok....huhuhu

kesian kan kalau dapat mertua yang jenis macam ni, silap haribulan bercerai berai laki bini...

nauzubillah...

idah @mama izzya berkata... BALAS

lya
mmg besh pong..tp dungu ar tok laki dier tu..wat x th jer ape yg mak dier wat kat wife..

idah @mama izzya berkata... BALAS

ain
idah pun dok sggp dok ngan mertua camtu..seb baik mak mertua ok..haru biru kan kalu camtu..

cheqna berkata... BALAS

biasanya cheqna kul milang tido doh tapi malam nok tengok gop citer ni..
geramla...wase nok kate je ke mok tue ye tu..gane gamoknya kalu orang wat anok puang ye gitu....
sedih r...cheqna nanges masa ye cakap ngan mok ye time mok ye mati je..huhuhuhuhu

idah @mama izzya berkata... BALAS

cheqna,idah pun geram gok wase nok tlg jwb jer..kalu mok tue idah lagu tu lama doh idah lari dr umah..tp mok tue idah baik...